• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink (Excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
L.S.

Ik wil graag in kolom A een hyperlink maken naar de betreffende cel in kolom O. Dat is heel gemakkelijk. Maar wat als je dat voor 250 rijen wilt doen, dus A1->O1 ...A250->O250? Door dit enkele regels te definiëren en dan vervolgens in kolom A naar beneden te slepen (zoals normaal met velden kopiëren inclusief verwijzing) werkt niet. Iemand een oplossing?

gegroet,
mrt

Dan moet je telkens een $ teken ertussen zetten.
Voorbeel: In cel A1 heb ik een hyperlink gemaakt naar cel E1 (op blad 1)
Dit typ je dan als volgt:
Code:
$Blad1!$E$1
Deze kun je wel kopieren / plakken.

hyperlink

Dank Paul, maar het werkt helaas niet zoals jij aangeeft. Ik werk als volgt:
Ik sta in de het betreffende veld van kolom A. Dan kies ik voor 'Hyperlink ...'. Je komt dan in een soort dialoogvenster waar je een celverwijzing kan invoeren. Dollartekens accepteert hij wel, maar houdt hij niet vast, zoals blijkt uit 'Hyperlink bewerken'.
Ik werk overigens met Excel 2002.

gegroet,
mrt

Code:
Sub LinksNaarCellenWIGI()

Dim r As Range

For Each r In Range("A1").Resize(250)
        ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=r, Address:="", SubAddress:=r.Offset(, 14).Address, TextToDisplay:="Cel O" & r.Row
    Next

End Sub

Wigi

Laatst bewerkt:
Dat is precies zoals ik heb gedaan. En de dollars heb ik achteraf ingevoerd.
Ik heb in een document hyperlinks naar andere files / andere bladen en andere cellen.
Destijds was me om dit probleem op te lossen de dollars aangeraden. En dat werkt.

In een ander document staat de hyperlink als volgt:
Code:
[size=3]../Openstaande%20facturen/Nieuwe%20Factuur%20RECR.xls[/size]
Deze kan ik ook simpel kopieren / plakken.

Dit is een link uit een klantenbestand.
Als ik die aanklik, wordt uit de map "Openstaande facturen" de file "Nieuwe Factuur RECR.xls" geopend.

Laatst bewerkt:
Plotinus,
Ik begrijp wat jij bedoelt en ook wat Paul wil zeggen. Het doorvoeren van hyperlinks( zoals je dat doet met formules) werkt niet. Als je de code van wigi gebruikt dan heb je in de cellen 1:250 van kolom A hyperlinks staan naar de overeenkomende cellen in kolom O.

Hyperlink

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Ik had zelf ook al het plan opgevat om het via een macrootje op te lossen. De code van Wigi werkte; hartelijk dank!

gegroet,
mrt

Wigi's codes werken altijd ;) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan