• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlink excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

walterc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
ik heb in excel een hyperlink geplaatst en bij het openen van die link geeft steeds dezelfde melding namelijk [hyperlinks kunnen gevaarlijk zijn voor computer en gegevens U kunt de computer beschermen door alleen hyperlinks te gebruiken die afkomstig zijn van een betrouwbare bron ]
als ik dan op ja klik verschijnt de link

als ik een hyperlink leg naar een vb. word dokument is er geen melding

alleen naar links van vb foto of zelf ingescande dokumenten vb pdf
hoe kan ik van deze melding af geraken
komt niet proffecioneel over bij het geven van een audit

Kortgeleden aan de orde geweest (± 1 week geleden).
Ik heb de laatste updates verwijderd, daarna verdwenen.

Vreemd inderdaad dat post verdwijnen.

Het gaat hier om een beveiliging in windows, niet specifiek Excel. En is wel degelijk professioneel, èn irritant. Je moet een keer extra op Ja klikken. Ik weet niet of het uit te zetten is, maar het gebeurt bij mij vanuit Word, vanuit Excel, vanuit Powerpoint.

Richard

Draai deze macro
Pas het Office-versienummer zonodig aan.
Daarna gaat alles weer professioneel.
Code:
Sub hyperlinkwaarschuwing_weg()
  CreateObject("Wscript.shell").regwrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\[B][COLOR="Blue"]11.0[/COLOR][/B]\common\Security\DisableHyperlinkWarning", 1, "REG_DWORD"
End Sub

PS.@overigens is er geen post verdwenen, je hebt hem alleen niet gevonden. Kjik maar hier.

Laatst bewerkt:
opgelost

Oke bedankt

probleem is opgelost
ik heb de macro toegepast en nu is het in orde

groetjes

Lees net, dat je met het plaatsen van een door SNB gegeven macro die irtritante hyperlink-waarschuwings vensters kan wegkrijgen.
Hoe doe je dat, een macro 'plaatsen'?

Hoop dat je mij ook even wilt helpen.....heb gisteren ook een dergelijk verzoek geplaatst in het Office forum

Help a.u.b. Heb, op advies van Microsoft Office - al een registerwijziging geprobeerd, maar hielp niks.

Oh....vergeet ik nog te zeggen, heb Win7 64 bits, en Office 2007 prof. versie 12.
Mogelijk gaat het om aan andere waarschuwingsvenster; zie bijlage.
Help u.a.b.
hyperlinkwaarschuwing office.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan