hyperlink in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amigooo

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
hoe kan ik een knop of plek maken waar ik een heperlink kan maken.
voorbeeld: ik heb een database gemaakt in access voor ons leveranciers maar elke leverancier heeft een excel bestand met prijzenlijst

dus als ik de nu de leveranciers ga invullen in de database dan wil ook gelijk voor elke leverancier een link maken voor de bijbehorende prijslijst. dan hoef ik niet elke keer te gaan zoeken waar die lijsten staan maar met een knop gelijk de goede pakken.

ik hoop hier een antwoord te krijgen.

alvast bedankt

hoe kan ik een knop of plek maken waar ik een heperlink kan maken.
voorbeeld: ik heb een database gemaakt in access voor ons leveranciers maar elke leverancier heeft een excel bestand met prijzenlijst

dus als ik de nu de leveranciers ga invullen in de database dan wil ook gelijk voor elke leverancier een link maken voor de bijbehorende prijslijst. dan hoef ik niet elke keer te gaan zoeken waar die lijsten staan maar met een knop gelijk de goede pakken.

ik hoop hier een antwoord te krijgen.

alvast bedankt

Er zijn verschillende manieren om dit te doen, ik denk de gemakkelijkste is als volgt:

Open de tabel in ontwerpweergave van de leveranciers
Maak een veld veldnaam "Prijslijst" en gegevenstype "hyperlink"
Zet het veld in je formulier erbij.
Maak een map met de naam Prijslijsten leveranciers
Maak in die map voor iedere leverancier een map met eigen naam (ook gemakkelijk om van de leverancier nog wat andere aanverwante dingen op te slaan.)
Zet in iedere leveranciersmap het excelbestand.
Als je nu in je invulform. op het veld komt van prijslijst klik je rechts en klik je hyperlink bewerken,
Je krijgt dan een popup klik op "bestaand bestand of webpagina", met het mappictogram
"een map naar boven" kunt je dan de map opzoeken die bij de leverancier hoort, en het beteffende excel bestand.
Als je dan op het veld klikt kom je in het bestand.

Zo kun je bij iedere nieuwe leverancier naar zijn map of bestand gaan.
Laat mij horen of het is gelukt

succes JTMT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan