Hyperlink in beveiligd document

Status
Niet open voor verdere reacties.

P4-1800

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2002
Hoi,

ik ben aan het werk in een Word doc, die in principe beveiligd is. Dit is nodig omdat er selectievakjes inzitten; die werken alleen als de beveiliging aan staat.

Ik heb een hyperlink in het docje gezet. Zolang ik de beveiliging niet aan heb staan werkt deze gewoon, maar als ik het doc op slot zet, werkt de hyperlink niet meer!

Weet iemand hier een oplossing voor??

Groet Edwin

Je hebt selectievakjes gemaakt die alleen werken als de beveiliging aan staat? Dan moet je de hyperlink aanmaken onder dezelfde voorwaarde.

Hoewel ik moet toegeven dat het een vage vraag is, want waarom kan iemand iets selecteren als het document beveiligd is? Maar dat is nieuwsgierigheid. Als de hyperlink ook alleen onder die voorwaarde mag werken moet je er een selectievakje van maken onder dezelfde voorwaarden.

Sorry als het antwoord weinig helder is, ik kan me op dit moment echt niets voorstellen bij de geschetste situatie.

Hoi RMschoof,

ik kan me voorstellen dat de vraag iets onduidelijk is. Ik zal het nog eens proberen:

Het doc is beveiligd omdat er niet in de opmaak geklooid mag worden. Gebruikers kunnen alleen vragen beantwoorden op het formulier, door het selectievakje (die je aanmaak onder de functie "Formulieren") aan (of uit) te klikken. Ik heb inderdaad al geprobeerd de hyperlink te maken zonder bladbeveiliging erop. Dan doet hij het. Als ik daarna de beveiliging erop zet, doet hij het niet meer, omdat hij onderdeel is van beveiligde tekst!!

Ik hoop dat het iets duidelijker is nu...

Edwin

Edwin,

Je kunt het volgende doen:

Maak voor de hyperlink een sectie-einde (menu invoegen>eindemarkering> type doorlopend).

Maak nu ook na de hyperlink een sectie-einde.

Kies in menu extra voor document beveiligen (formulieren), klik op de knop secties. Zet nu het vinkje voor de sectie waarin de hyperlink staat uit.

Voila.

Groeten,
Ron

Ron,

precies wat ik zocht! Ontzettende bedankt!!

Edwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan