• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink in Excel werkt plotseling niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElwinT

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Hyperlink in Excel werkt plotseling niet meer. Ik ben een adressen bestand aan het aanmaken en kopieer web sites naar Excel. Gister kon ik, door daar op te klikken, direct naar de betreffende site. Vandaag, op een enkele uitzondering na, krijg ik de volgende melding: "kan http//ect... niet openen. De internetserver of proxyserver is niet gevonden".
Wie weet wat hier aan de hand is en hoe dit is te verhelpen?
Groet,
Elwin.

ElwinT,
Normaal gesproken zullen de links inderdaad moeten werken. Gezien de foutmelding(en) die je krijgt denk ik toch dat er een foute link betreft. Controleer die eerst maar eens.

Ha Cor,
De links zijn okay, zelfs de link naar mijn eigen site werkt niet, echter het is nog iets minder eenvoudig:
Mijn eigen site werkt bv soms wel en soms niet, dat geldt ook voor andere adressen. Ik heb net weer adressen met internet sites ingevoerd en een aantal van deze sites kan ik wel bereiken en ander niet, met wederom dezelfde melding. Ook heb ik geprobeerd wat er gebeurt met dezelfde link in bv een Word doc. Daar kan ik wel openen en het vreemde, direct daarna dezelfde site in Excel ook, maar de andere sites nog steeds niet. Lijkt haast wel willekeurig. Overigens na het sluiten van Excel en opslaan wijzigingen werkt niet een link meer.
Groet,
Elwin

Elwin,
Is het mogelijk om een bestandje hier te plaatsen (eerst even zippen) met wat, wel of niet, werkende links daarin? Kunnen wij kijken of het hier, of bij anderen, wel wil werken.

Ha Cor,
Duurde even, had geen winzip, heb ik inmiddels gedownload, maar krijg het niet voor elkaar om een deel (34kb) van het bestand in te pakken. Kan ik het zo door zetten of is dat echt een probleem?
Groet,
Mark

inmiddels heb ik ook een ouder bestand in Excel bekeken waar een paar 100 adressen in staan. Hier werken alle links!
Elwin

Laatst bewerkt:
inmiddels merk ik dat er zich in mijn oudere adressenbestand exact dezelde problemen voordoen. Het raadsel wordt alsmaar groter.

Ja, het zippen is echt nodig want anders kun je geen bestand uploaden.

Ben even aan het experimenteren geweest en ben tot de conclusie gekomen dat het invloed heeft hoe je de link weergeeft. Er zijn sites die geopend worden via de link in Excel die alleen www. bevatten, voor andere sites is het nodig om http://www. te bevatten.
Misschien nog een tip. Gebruik eens de functie HYPERLINK :=HYPERLINK(locatie_link;[makkelijk_naam]) , kijk even in de help van Excel voor uitleg.

Ha Cor,

Ik heb even gekeken bij help in Excel en de bewuste info gelezen, maar schiet hier niets mee op. Ik weet dat er andere manieren zijn om hyperlinks te maken. Info uit andere bestanden bv naar deze Excel sheet linken is geen probleem, werkt allemaal. Maar hoe ik de link van de desbetreffende URL ook in het bestand plaats, het werkt vaak niet. Met of zonder toevoeging van http:// ect...
Dus eigenlijk nog geen oplossing nabij. Overigens ga ik op dit moment gewoon verder met het zoeken naar en plaatsen van deze links, wellicht dat er later een oplossing te vinden is waarbij ik alle cellen weer actief krijg, zo niet pech! Zit er niets anders op dan ze handmatig terug kopiëren in Explorer.
Groet
Elwin

Ga eens naar bestand - eigenschappen - samenvatting en vul bij hypelinkbasis in -: http:// Misschien is dat de oplossing van dit probleem. Een link naar een bestand op je eigen systeem zal daarmee niet meer werkend vanuit dit bestand.

Ha Rob,

Ook dit werkt niet. bijna geen van de links werken in het document, op een paar na. Ook na sluiten en zelfs opnieuw opstarten geen veranderingen.
Groet,
Elwin

Elwin,
Ik heb even gegoogeld en op andere fora gekeken maar ook daar geen oplossing kunnen vinden. Je zou nog kunnen proberen om al de links in een nieuw werkblad te plakken. Je weet maar nooit.
Succes.

Ha Cor,
Heb ik gedaan., werkt ook niet. Het vreemde is ook, dat in sommige gevallen net ingevoerde data (url) wel te klikken is en naar de bewuste site leidt, maar later niet meer. Ik heb zitten denken of dat niet mogelijk iets te maken heeft met instellingen in explorer oid. E-mail adressen die ook via een hyperlink in dezelfde Excel sheet staan, zijn wel actief.
Blijft vreemd, maar in ieder geval bedankt. Vind ik nog een oplossing, dan laat ik dat zeker even weten.
Groet,
Elwin

Elwin,
Brengt me wel op een idee. Welke browser gebruik jij? Ik zal even nader toelichten wat ik bedoel. In Mozilla Thinderbird werkte bij mij de links in de berichten niet meer. Op het betreffende forum vond ik de tip om I.E. als standaard browser in te stellen en daarna Firefox (want dat gebruik ik) weer op te starten. Firefox vraagt dan of de browser als standaard browser ingesteld moet worden en na dat bevestigd te hebben werkte alle links in Thinderbird weer. Je zou het dus inderdaad in die richting kunnen zoeken.

Ik heb net FireFox geïnstalleerd en na instelling als standaard brouwser werkte het nog steeds niet. Ook na terugzetten van Explorer werken de links niet. Was de moeite van het proberen waard, maar niet de oplossing.
Groet,
Elwin

Valt wel mee hoor. Als je eerst maar een backup van het register maakt. Verder kun je stap voor stap de uitleg volgen die gegeven wordt op de site van Microsoft.

Ja, maar ik heb ooit eerder in mijn register zitten prutsen en aan het eind van de rit werkte niets meer. Ik vraag mij zelfs af of mijn kennis ver genoeg reikt om een fatsoenlijke back up te maken en in het geval van fouten terug te kunnen plaatsen.
Op dit moment is de vraag of dit mogelijk een oplossing is belangrijker, wat denk jij Cor?
groet,
Elwin

Elwin,
Kijk, de oorzaak van het euvel zul je m.i. inderdaad buiten Excel moeten zoeken. Is er misschien iemand in jouw omgeving die wat voor je kan betekenen wat betreft het duiken in het register?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan