hyperlink in formulier access

• Onderwerp starter Onderwerp starter btl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

btl

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2004
Hi

Ik heb een formulier waarin diverse requery tooltjes ingebouwd zitten. Nu heb ik in één van de tabellen een hyperlink-kolom toegevoegd. Ik zie de hyperlink nu wel in het formulier, maar door er op te klikken gaat het niet naar het gelinkte bestand, terwijl in de tabel het wel goed gaat.

In aanvulling daarop wil ik ook wel weten hoe de lay-out daarvan te veranderen is (van blauw en paars)

thxs BTL

Ik heb in Access 2000 even een kolom gemaakt met een hyperlink en met de wizard een formuliertje op de tabel waarin die kolom staat. Werkt bij mij standaard als een trein.

De kleuren van de hyperlinks zijn in een formulier wel aan te passen, maar in de tabellen zullen dit de standaard waarden blijven.

Grtz,

klopt

Ja, inderdaad, als ik een standaard tabelletje maak waarin een hyperlink staat, werkt het feilloos. Maar....

Ik heb een aantal aan elkaar gekoppelde tabellen welke in het formulier gebruikt worden in een soort beslisboom. In stap 1 kies je een waarde, in stap 2 zie je de volgende mogelijkheden die bij keuze 1 horen. (toon alle plaatsen van de provincie utrecht b.v.) Nu staat in één van de laatste tabellen een link naar een word bestand, en als ik via de beslisboom daar uit kom zie ik wel de tekst van de link staan, maar het is geen hyperlink meer! Wellicht omdat het een keuzelijst is??

thnx

Ja, inderdaad.; Een keuzelijst kent die methodes niet om een klikbare hyperlink te gebruiken. Die methode is al voor standaardfuncties van een keuzelijst in gebruik. Daar zul je iets op moeten verzinnen. Kun je er niet een gewoon tekstveld van maken?

Grtz,

tekstvak?

Een tekstvak op zich is natuurlijk mogelijk. Maar is het dan ook mogelijk dat tekstvak afhankelijk te laten zijn van een optie die door een eerdere keuze wordt ingegeven?bijvoorbeeld:

- kies binnen europa een land: keuze is Nederland
- kies binnen Nederland een provincie: kies utrecht
- kies binnen utrecht een gemeente: kies maarssen

nu moet er in het tekstvak dus een link komen te staan naar maarssen (b.v.website of locatie op pc)

kan dat dan ook?

thnx!

Met een klein beetje VBA is het niet zo ingewikkeld de tekst die je daar wil hebben in het veld te zetten, maar hoe je er dan weer een hyperlink van maakt weet ik zo even niet.

Wellicht iemand anders?

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan