Hyperlink in Frontpage Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuw01

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Beste mensen,

Voor mijn studie moet ik een portfolio maken via Frontpage Express, het contact met de Hogeschool wordt gemaakt via Webdrive. Nu is het mij als volslagen digibeet op het gebied van websites bouwen zowaar gelukt een achtergrond, foto en tekst op mijn homepage te maken. Nu heb ik ook een hyperlink gemaakt op mijn homepage, die verwijst naar een stukje test waarin ik mijzelf verder introduceer. Nu heb ik hiervoor een apart htm-document gemaakt en de link werkt. Echter ik krijg een hele nieuwe Internetpagina en ik wil eigenlijk dat als je op de link klikt, je de tekst te zien krijgt in de homepage zelf blijft i.p.v. een nieuwe pagina. Ik snap niet wat ik fout doe en zit al een week te pielen. Het zal waarschijnlijk heel simpel zijn, maar ik zie het even niet en de zeer beknopte handleiding van de Hogeschool meldt hier niets over.

Alvast hartstikke bedankt!

Hans

Normaal zou ik je laten zoeken in de code naar een ' target' attribuut, ofwel staat er ergens in de header een base-target, ofwel is er in de hyperlink zelf een target gedefinieerd.

Aangezien je zelf aangeeft een volslagen digibeet te zijn, en waarschijnlijk de pagina volledig met de wysiwyg editor gemaakt hebt, zou je moeten zoeken binnen de eigenschappen van de pagina, of de eigenschappen van de hyperlink. In een van beide zal -als ik me niet vergis- de parameter target='_blank' moeten staan, verwijder deze en de nieuwe pagina wordt geopend in het eigen venster.
Ik kan je helaas niet vertellen waar je precies moet gaan zoeken in frontpage aangezien ik dat programma niet gebruik, maar ik hoop dat ik je hiermee voldoende in de goeie richting gestuurd heb. :)

Het is gelukt!

Beste Sjunnie & Peter,

Ik heb goed bericht, het is eindelijk gelukt.
Mijn homepage heeft als URL file///H:/index.htm, de pagina met het stukje introtekst had ik index2.htm genoemd. Ik ben bij hyperlink eigenschappen gaan kijken en daar stond onder www als file file:/H:/index2.htm en als doelframe: index.htm
Wat ik nu gedaan heb is het doelframe leeggemaakt en nu blijf ik binnen mijn pagina!
De logica heb ik nog niet helemaal te pakken, maar dat moet gewoon even bezinken.
Ben blij dat het uiteindelijk met wat hulp is gelukt, bedankt daarvoor!

Groet, Hans

Hallo Allen,
ik heb eenzelfde vraag als Hans, alleen heb ik de neiging mijn laptop uit het raam te smijten..
Ik ben een website aan het bouwen en wil daarin een hyperlink openen. Pagina moet er dus hetzelfde uit blijven zien. Maar als ik de link open, opent een nieuwe pagina en verdwijnen mijn vaandel en linkerkant van de pagina weg. Op andere pagina's is het wel gelukt, dus daar kan ik op hyperlink klikken en een nieuwe pagina opent in hetzelfde frame. Ik snap er geen donder van. Doelframe instelling van hyperlink? Ik heb top, parent, right, self, etc al geprobeerd, maar niets werkt. Moet ik de pagina misschien opnieuw maken?
Wie zegt waar ik aan kan denken??
Groetjes van Roos

....
Wie zegt waar ik aan kan denken??
Groetjes van Roos
......

Dan werk je met een frameset.
De frames hebben namen in de frameset.
Dus niet de naam van de pagina welke geladen moet worden.

Bij de link dien je target toe te voegen met de naam van het frame.
Zie:
http://home.tiscali.nl/~intad/

banana.gif

Hoi Peter
bedankt voor je reactie.... ik zat veel te moeilijk te pielen en te peuteren met die doelframes, maar het moest dus gewoon 'right' zijn... Waar ging het mis? Het erfelijke gebrek om rechts en links door elkaar te halen? :confused:
Mijn laptop is niet uit het raam geslingerd en ik ga er nu weer vrolijk op verder werken.
Ook bedankt voor de site, wellicht kan ik wat tips en trucs op mijn site gebruiken.
groetjes van Rosalie

nog een probleem met frame?

Nogmaals hallo mensen, Peter,

het volgende probleem: ik heb de pagina deels online gezet. Nu heb ik dus een linker frame en een vaandel. Als ik vanaf de indexpagina op een hyperlink in het linkerframe klik, verschijnt de volgende pagina, maar wordt het linkerdeel van de pagina wit. Dan is mijn frame-invulling dus weg. Dit heeft ook vast te maken met mijn frame-probleem.
Wie helpt me?

Groetjes van Roos

Als ik vanaf de indexpagina op een hyperlink in het linkerframe klik, verschijnt de volgende pagina, maar wordt het linkerdeel van de pagina wit. Dan is mijn frame-invulling dus weg.

Groetjes van Roos

Je hebt 4 files nodig, indien je een kop, navigatie en contentframe hebt.

De namen zitten in de index.html en ook de indeling, en ook het in te laden frame.

Dus kijk of dat klopt.

Hallo Peter,
bedankt voor je reactie. Maar ik loop nog steeds tegen de muur aan.
Waar moet ik die namen vinden? In head of body? Ik zie inderdaad wel staat: base target = "right" in head.

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes van Rosalie

Laatst bewerkt:
Waar moet ik die namen vinden? In head of body? Ik zie inderdaad wel staat: base target = "right" in head.

Je maakt eerst je frameset.
Post die even hier.
Want daarin staan namen.

En base target = "right" in head. kan, maar deze mag alleen in je navigatie html pagina voorkomen.

http://www.weballey.nl/frames/targeting.html

frame NAME="right" SCROLLING="auto" TARGET="right"
TARGET="right" mag eruit en zet in je navigatiepagina:
<BASE TARGET="right"> in de head.

En je linken zijn niet goed
file:///C:\Documents%20an etc
AL je files moeten in EEN map op je computer
en bij het maken van de linken zorgen dat de korte url: pagina.htm gebruikt wordt.

Hmmm, ik dacht dat ik het goed had gedaan..... maar heb de site weer geupload, en zie nog steeds de witte pagina. :(
Ik heb het kennelijk niet goed veranderd. Welke bestanden/namen moet ik wáár zetten??

Hoi Peter,
het lukt me echt niet het witte linkerframe weg te krijgen. Dit is mijn frameset:

HTML:
<frameset FRAMEBORDER="1" ROWS="118,*" framespacing="1" border="1">
  <frame NAME="header" SCROLLING="no" NORESIZE TARGET="_self" SRC="header.htm">
  <frameset COLS="171,*">
    <frame NAME="left" SCROLLING="no" TARGET="_self" SRC="left1.htm" NORESIZE marginwidth="6">
    <frame NAME="right" SCROLLING="auto" TARGET="_self" SRC="right.htm" style="border: 2px ridge #008080; " marginwidth="40" marginheight="25">
  </frameset>
</frameset>

Kan je hier wijs uit?
En dit is de head van het linkerframe:
HTML:
<head>
<meta HTTP-EQUIV="Content-Language" CONTENT="en-us">
<meta NAME="GENERATOR" CONTENT="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta NAME="ProgId" CONTENT="FrontPage.Editor.Document">
<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">

<link rel="File-List" href="left1_bestanden/filelist.xml">

<title>Left Frame kinderen en dieren page</title>

<style>
a { color: white; text-decoration: none }
a:hover { border-bottom-style: solid; border-bottom-width:1 }
</style>

<!--[if !mso]>
<style>
v\:*         { behavior: url(#default#VML) }
o\:*         { behavior: url(#default#VML) }
.shape       { behavior: url(#default#VML) }
</style>
<![endif]-->
<base target="_self">

<!--[if gte mso 9]>
<xml><o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1027"/>
</xml><![endif]-->

</head>

staat daar iets raars in?

groetjes van Rosalie

Je navigatie heeft
PHP:
<base target="_self">
moet zijn
PHP:
<base target="right">

Nog steeds niet...

Hallo Peter,
ik ben nog steeds bezig met mijn linkerframe... Ik heb, geloof ik, veranderd wat ik moest veranderen. Hoewel... niet dus, want mijn linkerframe verdwijnt nog steeds.. Hier alle codes nog een keer:

HTML voor framespagina:
HTML:
<head>
<meta HTTP-EQUIV="Content-Language" CONTENT="nl">
<title>index</title>
</head>

<frameset FRAMEBORDER="1" ROWS="118,*" framespacing="1" border="1">
  <frame NAME="header" SCROLLING="no" NORESIZE TARGET="_self" SRC="header.htm">
  <frameset COLS="171,*">
    <frame NAME="left" SCROLLING="no" TARGET="right" SRC="left1.htm" NORESIZE marginwidth="6">
    <frame NAME="right" SCROLLING="auto" TARGET="_self" SRC="right.htm" style="border: 2px ridge #008080; " marginwidth="40" marginheight="25">
  </frameset>
</frameset>

header:
HTML:
<head>
<meta name="Keywords" content="kind en dier, hond, kat, konijn, kinderen, bijtincidenten, voorkomen van ongelukken, fotografie kind en dier," />
<link rel="File-List" href="header_bestanden/filelist.xml">
<title>Kinderen en dieren</title>
<base TARGET="_self">
<style>
</style>
<!--[if !mso]>
<style>
</style>
<![endif]--><!--[if gte mso 9]>
</xml><![endif]-->
</head>

linkerframe:
HTML:
<head>
<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">

<link rel="File-List" href="left1_bestanden/filelist.xml">

<title>Left Frame kinderen en dieren page</title>

<style>
</style>

<!--[if !mso]>
<style>
</style>
<![endif]-->
<base target="_self">

<!--[if gte mso 9]>
</xml><![endif]-->

</head>

rechterframe:
HTML:
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="en-us">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>index</title>
<base target="_self">
</head>

Ik begrijp dat ik ergens iets met right moet veranderen, maar ik heb alles al een keer veranderd zonder succes dus...

Groetjes van Rosalie

Zet dit in de head van je left.htm

PHP:
<base target="right">
</head>

En je linken moeten niet naar je C schijf verwijzen:
PHP:
<a href="file:///C:%5CDocuments%20and%20Settings%5CRosalie%5CMijn%20documenten%5CMijn%20webs%5CTinley%5Coudersbasispagina.htm"

maar naar de file:
PHP:
<a href="oudersbasispagina.htm"

Vandaar dat je een witte pagina krijgt.

Is dát de reden? Dat is stom, want ik verander het steeds in naam.htm, maar vervolgens heeft Frontpage het zelf aangepast... Heerlijk programma :evil:
Ik ga het weer aanpassen.
groet,
Rosalie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan