• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlink in gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

LBe

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2019
Berichten
20
Hallo,

Ik loop tegen het volgende aan;

ik heb twee tabbladen;
1 het gegevensblad waar ik een keuzemenu heb gemaakt mbv gegevensvalidatie.
2 de rijtjes met keuzes voor de gegevensvalidatie.

Nu heb ik in het tabblad 2, de keuzes van de gegevensvalidatie, een hyperlink aangebracht, deze werken goed.

Maar nu is mijn vraag, is het ook mogelijk dat deze hyperlink doorgevoerd wordt in het eerst tabblad? Als ik dus de keuze maak in het keuzemenu?
Op dit moment zie ik alleen maar de naam staan zonder de hyperlink.
 
Als we dat nu nog mogen zien kunnen we misschien helpen.
 
Dat gaat ook niet.

Wat je kunt doen is met een change-event (macro) op de validatie er een hyperlink van maken na je keuze.
 
Ok, jammer dat het niet op een eenvoudigere manier kan.

Als we dat nu nog mogen zien kunnen we misschien helpen.
Het heeft denk ik niet zoveel nut om het bestand hier te plaatsen als het bij voorbaat al niet mogelijk is.
In mijn bestand staan veel bedrijfsgegevens verwerkt, wil ik eigenlijk niet uploaden.

Ik ben nog niet echt goed thuis in macro's, ben het wel van plan om me er nog in te gaan verdiepen. Maar op het moment wordt het hem nog niet.

Voor zover bedankt voor de reacties, ik houd deze tip in het achterhoofd als ik aan de macro's toe ben.
 
Gewoon nu aan beginnen.
De code wordt hier wel gegeven.
Daar heb je meer plezier van dan je lopen ergeren aan iets dat niet voldoet.
 
Als je het adres van de hyperlink in een cel hebt staan kan je de HYPERLINK functie gebruiken in een extra kolom?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan