• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink in meerdere regels in 1x kopieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joete
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joete

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Voor mijn werk gebruiken wij een adressenlijst in Excel, vanuit dit bestand selecteren wij partijen waar wij een project mee willen maken en kopieren dit naar een projectbestandje (ook Excel) waarin alles aangepast kan worden zonder dat dit het basisbestand aantast.

Wij bellen met Lync. Hiervoor heb ik het basisbestand laatst aangepast en een hyperlink van de telefoonnummers gemaakt.
Code:
=ALS(H2<>"";HYPERLINK("tel:" & H2;H2);"")
Hierbij staat het telefoonnummer in kolom H, deze code in kolom I. Staat er een telefoonnummer in, dan maakt Excel er een Lync-link van, anders laat ie de cel leeg. Spreekt voor zich mag ik hopen :cool:

Nu selecteren wij in het bestand per project verschillende partijen, bijvoorbeeld de regels: 4, 83, 155, 156, 157, 233, enz..
Daarna zetten wij er een filter op zodat alleen de geselecteerde regels zichtbaar zijn. Dan selecteren en kopieren we alles naar een nieuw bestand.
Het kopieren was nooit een probleem, echter nu, met de Lync-link, wordt de tekst wel gekopieerd, maar de hyperlink niet, waardoor deze kolom geen nu meer heeft :mad:

Kopieer ik allemaal op een volgende rijen, dan is er geen probleem. Kopieer ik verschillende, willekeurige rijen, dan wordt de code niet gekopieerd. Dit probleem dit zich zowel voor met gebruik van de filter als gewoon willekeurig een aantal rijen selecteren.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik het werkend kan krijgen?
Voorbeeldje bijgevoegd.
Alvast bedankt!

PS. Vanuit het adressenbestand maken we ook brieven / emails, dus de filter er op laten staan en dan opnieuw opslaan kan niet, dan worden er in plaats van 50 iets van 2000 brieven gemaakt...en dat is nu net niet de bedoeling...

Bijlagen

Probeer onderstaande eens.
Kopiëren → Plakken Speciaal → alles behalve randen.

Je maakt blijkbaar de selectie door iets in kolom A in te vullen? Sorteer daarna de kolom en kopieer de rijen naar een andere tab. De hyperlinks blijven dan bestaan.

Edit,

Optie van HSV werkt zelfs op gefilterde gegevens.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan