Hyperlink in Word 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel1955

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2014
Hi,

Ik heb een technische handleiding (+/- 200 blz) beschreven in Word 2010. Ik maak hierin veel gebruik van Hyperlinks in combinatie met boomarks of de inhoudstabel.
Wanneer ik een hyperlink activeer op bijv. blz 25 en deze springt naar blz 175, bestaat dan er een manier om terug te keren waar ik vertrokken ben dus blz 25.
Tx

Een hyperlink in een document verwijst naar een specifieke plek (bijvoorbeeld een bladwijzer of kop) in je document. Wil je terugspringen naar de plek van vertrek, dan moet je daar dus ook een bladwijzer van maken en daar naar verwijzen op de positie waar je naar toe bent gesprongen. Dat is a) nogal omslachtig en b) totaal niet dynamisch (want je springt steeds naar dezelfde plek) dus ik raad je de sneltoets aan om naar de vorige positie te springen: <Shift>+<F5>. Daarmee cirkel je door de laatste 4 posities. Dus de eerste keer op <Shift>+<F5> brengt je terug naar de vorige positie. Werkt altijd, en foutloos.

Echt wel! Ik gebruik zelf namelijk ook Word 2010. En, net als in W2003 en voorgangers, en W2013, doet de toets het nog steeds prima. Verplaats de cursor maar naar een paar plekken (met <Ctr>+<g> naar een willekeurige pagina gaan bijvoorbeeld) en druk dan op <Shift>+<F5>.

Raar maar waar. Als ik ergens midden in de tekst ga staan en ik druk op Ctrl+G en ga via Page bijv. 100 blz verder en druk dan op Shift+F5 dan keert hij naar de juiste plaats terug, maar wanneer ik op een hyperlink druk (Ctrl+Click) en druk dan op Ctrl+F5 dan keert hij niet terug. Of doe ik iets fout.

Wellicht omdat je de 2e keer op Ctrl drukt ;). Maar dat zal wel een 'typfout' zijn. Maar bij mij werken hyperlinks prima met de Terug sneltoets, dus ik snap niet waarom het bij jou niet werkt. Probeer eens en andere pc, wellicht is het een lokale 'afwijking'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan