• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink meenemen naar andere cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACoster

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Op blad 2 heb ik een kolom staan met namen met daaraan een hyperlink naar hun persoonlijke pagina gekoppeld. Deze informatie wil ik ook op een andere blad gebruiken. Om de inhoud van de cel in een andere cel weer te geven, gebruik ik normaal: "=Blad2!A1". Deze neemt echter niet de hyperlink mee.

Weet iemand hoe ik dat wel voor elkaar kan krijgen ?

Op blad 2 heb ik een kolom staan met namen met daaraan een hyperlink naar hun persoonlijke pagina gekoppeld. Deze informatie wil ik ook op een andere blad gebruiken. Om de inhoud van de cel in een andere cel weer te geven, gebruik ik normaal: "=Blad2!A1". Deze neemt echter niet de hyperlink mee.

Weet iemand hoe ik dat wel voor elkaar kan krijgen ?

Code:
=HYPERLINK(Blad2!A1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Helaas is dat niet wat ik bedoel.

In een cel staat bijv. de naam "Pietje" en heb ik aan de cel een hyperlink toegekend naar "pietjes_home.html". In dat blad kan ik dus ook op de naam klikken en kom ik ook op zijn pagina uit. Dit wil ik dus automatisch laten terugkomen op een ander blad, dus dat daar in die cel ook de naam "Pietje" verschijnt en als je er op kliky, kom je uit om de pagina "pietjes_home.html" (of welke pagina je er ook in wil hebben).

Oh... Ja, maar dat is iets anders... je wilt niet alleen de hyperlink, maar ook een tekst

ga in de betreffende cel met het webadres staan en klik rechts, hyperlink bewerken. Je komt nu in een schermpje waar je de hyperlink kan benoemen (met een naam, bovenste vakje) en waarje het webadres in kan zetten (onderste vakje) Geef de link een naam, en je ziet alleen de naam als link, zonder http://www........... dat heb je gedaan, nietwaar?

Als je nu op blad3, in cel a1 de formule =HYPERLINK(Blad2!A1) geeft, moet je daar ook gewoon "Pietje" krijgen. (zie bijlage)

andere manier is de link indirect een naam geven, gebruik dan de formule
=HYPERLINK((Blad2!A1);"Pietje"))
je verwijst nu naar de link op Blad2!A1, en je noemt hem (nu pas) "Pietje". De link in Blad2!A1 blijft gewoon het volledige webadres

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Blijkbaar is mijn uitleg niet geheel duidelijk, laat ik nog een poging wagen.

Ik heb een kolom waarin tekst staat. Elke cel bevat ook een hyperlink, welke is toegevoegd via rechtermuisknop -> "Hyperlink" en daar staat dus een verwijzing naar een webpagina.
Er staat bijv. in de cel "Pietje Puk" en als link is er toegevoegd "http://www.pietjepuk.nl". De cel wordt nu als link weergegeven en ik kan er op klikken om op deze pagina terecht te komen.

Deze cel, met precies dezelfde link, wil ik terug laten komen in een ander blad. Als ik dan op het orginele blad iets aanpas, dat het automatisch ook in het andere blad wordt aangepast. Normaal doe je dat, mist het alleen tekst is, met "= Blad1!A1", echter is dan het resultaat dat enkel de tekst "Pietje Puk" wordt over genomen, en niet de URL.
Het is dus de bedoeling dat zowel de tekst als de link uit een andere cel wordt gekopieerd/meegenomen.

hm... je hebt gelijk, mooit geweten dat dat zo was. Daar duiken we eens even in

Bedoel je het zo:

Code:
=HYPERLINK(Blad2!A1;Blad2!A1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nee, dat werkt ook niet, dan krijg ik dat het opgegeven bestand niet gevonden kan worden. Ik zie ook geen verwijzing staan naar de URL die wel in de orginele cel staat.

Ik heb de vraag maar half kunnen lezen, maar volgens mij gaat zoiets niet zonder VBA

Bijgevoegd een voorbeeldje.

In cel c1 wil ik precies hetzelfde terug laten komen als cel A1 en dat zonder te kopieëren en te pasten. Idem voor A2 en C2. Bij deze heb ik het voorbeeld gebruikt wat eerder is gegeven en zoals je kan zien, werkt dat niet.

Bijlagen

Zo iets?

Code:
=HYPERLINK(G2&"\"&A2&".xls";A2)

In cel G2 staat het pad van de hyperlink.

Met VBA zou het pad gevonden kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Nee, dat helpt ook niet, ik wil geen verwijzing naar een excel-bestand en ik wil ook geen URL's of paden in een andere kolom. Ik wil 2 kolommen krijgen, die gelijk zijn aan elkaar, inclusief de hyperlink die in de orginele kolom vermeld staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan