• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink met als forumle

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webklus

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Ik wil graag een navigatie menuutje maken op een werkblad maar Ik wil dat als er in een cel een bepaald lespaket staat dat er geen hyperlink bij bepaalde vakken staat ik heb daar voor deze formule gemaakyt maar daar geeft hij steeds een fout als ik op enter druk : =ALS(E3="Kader";Hyperlink('CIJFERLIJST inf'!;"Nederlands");Nederlands) In het voorbeeldje is e3 d1 Ook klopt de verwijzing niet maar als de formule het doet is het goed. Ik heb in het voorbeeldje de formule even als tekst weergegeven anders sloeg hij hem niet op.

Bijlagen

Is dit voor het vak Nederlands ???

Lees dan je post nog eens door. (suggestie: 1 gedachte per zin).

Nee het is voor meerdere vakken maar in het voorbeeld even nederlands gepakt. het gaat om de formule die een fout geeft bij een enter.

'Pèrels veur de swienen' zeggen ze bie ons!

'Pèrels veur de swienen' zeggen ze bie ons!

Opmerklijk bericht. Wellicht reageert u per ongeluk op de verkeerde vraag?

Wat betekend dat??

Met wat hulp heb ik het volgende gevonden:

Parels voor de zwijnen (of soms: paarlen voor de zwijnen) werpen of gooien betekent 'iets goeds doen, terwijl dat verspilde moeite is, omdat het toch niet wordt gezien of gewaardeerd'. Bijvoorbeeld: 'De zanger begon aan een mooi liedje, maar hij gooide parels voor de zwijnen: het publiek kletste er vrolijk doorheen' en 'Mijn goede raad was parels voor de zwijnen: ze deden alles toch op hun eigen manier.'
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/parels-voor-de-zwijnen

Hoewel ik de opmerking vreemd vind is er dus niets aan de hand.

succes verder met de vraag :thumb:

Laatst bewerkt:
@webklus
De link in je voorbeeld klopt niet... HYPERLINK moet heel specifiek verwijzen naar een locatie: dus met bestandsnaam, tabbladnaam en locatie. Daarvoor is het groene gedeelte. Voeg ook enkele aanhalingstekens toe (rood)

Code:
=ALS(D1="Kader";HYPERLINK([COLOR="#006400"]"["&DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)&"]'CIJFERLIJST inf'!A1"[/COLOR];"Nederlands");[COLOR="#FF0000"]"[/COLOR]Nederlands[COLOR="#FF0000"]"[/COLOR])

Laatst bewerkt:
Axcel het is me gelukt met die hyperlink nu wil ik dat hij de hyperlink laat zien zowel bij Tl als bij kader dus bij twee richtingen hoe doe ik dat?

Ehh... dus in D1 kan zowel "kader" staan als "Tl"? Dan kan het zo:
Code:
=ALS(OF(D1="Kader";D1="Tl");HYPERLINK("["&DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)&"]'CIJFERLIJST inf'!A1";"Nederlands");"Nederlands")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan