• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink naar avibestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

jepewe

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2001
Als ik in enige office toepassing een hyperlink plaats naar een avibestand wordt wel de betreffende geassocieerde toepassing gestart maar komt er i.p.v. het betreffende bestand een windows verkennervenster waarin ik het betreffende bestand eerst moet opzoeken en kiezen. Daarop wordt het uitgevoerd maar dat windows verkennervenster blijft staan. Allemaal zeer omslachtig en onhandig.
Op een andere computer met dezelfde office versie werkt het feilloos.
Beide computers draaien overigens met Windosw Vista Ultimate 64 bits.
Ik heb talloze google links gevolgd maar geen oplossing gevonden. Documentatie van Microsoft zegt dat een hyperlink zonder meer moet werken...
Joop

Ik zou het adres van de hyperlink op de computer waar het niet vlekkelings verloopt nog even goed controleren.

Gebruik makend van de hyperlink functie in MS office word je met de hyperlinkwizard als het ware vanzelfsprekend naar de juiste lokatie geleid. Bovendien wijs ik er mog eens op dat op een andere computer onder dezelfde omstandigheden dit allemaal wel werkt
Joop

maar komt er i.p.v. het betreffende bestand een windows verkennervenster waarin ik het betreffende bestand eerst moet opzoeken en kiezen
En dat gebeurt allemaal omdat de link naar het bestand klopt ??

snb, wil je nou helpen of ben je alleen nieuwsgierig?
Bij het aanklikken van de hyperlink zie je in een ballon het adres van deze link en die is precies goed. Dan wordt Windows Media player opgestart en verschijnt er dat W.Verkennervenster. Dus NIET een open_bestand_dialoog_venster!
Als ik echter , buiten office om, op het betreffende avi bestand in de verkenner click wordt het avi bestand onmiddellijk getoond. Ergo er is iets mis in Office
Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan