• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlink naar bestand of map

Status
Niet open voor verdere reacties.

p van rooijen

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2005
Deze week overgegaan van excel 1997 naar 2003. Als ik op mijn hyperlink naar een bestand druk krijg ik melding "het adres van deze site is niet geldig. Controleer het adres en probeer opnieuw." Als ik mijn hyperlink opnieuw instel werkt hij weer wel, maar als ik op save druk past hij deze hyperlink aan en krijg ik weer bovenstaande foutmelding.

Bedankt

Hoe staat de hyperlink geschreven? Zet hem eens letterlijk hier neer.

Geplaatst door hangmat
Hoe staat de hyperlink geschreven? Zet hem eens letterlijk hier neer.

Hij verandert van:

L:\publicaties\bibliotheek\accreditaties_certificaties\I006-RvA certificaat zwartwit (uk).pdf

naar:

../../BESTAND/publicaties/bibliotheek/accreditaties_certificaties/I006-RvA certificaat zwartwit (uk).pdf

verandering van \ naar / ?

m.vr.gr.
Corne

Hij vind de locatie /bestand niet.
Creer een nieuwe hyper link en browse naar de juiste folder. Zie dat deze wel bereikbaar is via mappings..

Geplaatst door sorkje
Hij vind de locatie /bestand niet.
Creer een nieuwe hyper link en browse naar de juiste folder. Zie dat deze wel bereikbaar is via mappings..

Hij blijft het doen: na het creeren van een nieuwe hyperlink werkt het goed maar 'SAVE' ik het bestand dan verandert hij de hyperlink weer zoals voormeld beschreven.

Ik ken de term mappings [/B] niet?

Bedankt,
Corne

Ga naar start klik op run en plak daar de link die je gebruikt in je excel file(hyperlink). Als de file niet opengaat dan is de locatie verkeerd.

Geplaatst door sorkje
Ga naar start klik op run en plak daar de link die je gebruikt in je excel file(hyperlink). Als de file niet opengaat dan is de locatie verkeerd.

Zoals ik boven heb uitgelegd is de juiste hyperlink:

L:\publicaties\bibliotheek\accreditaties_certificaties\I006-RvA certificaat zwartwit (uk).pdf

Deze heb ik ook correct ingevoerd,
maar als ik SAVE dan verandert het hyperlink-adres automatisch naar:

../../BESTAND/publicaties/bibliotheek/accreditaties_certificaties/I006-RvA certificaat zwartwit (uk).pdf

Dan krijg ik de foutmelding:"het adres van deze site is niet geldig. Controleer het adres en probeer opnieuw."

Heeft het wellicht iets te maken dat het via de server gaat. Via de C-schijf werkt het wel...
Ook in excel 97 werkte het wel.

Corne

Ik had precies hetzelfde probleem !!

Het volgende verhelpt het probleem:
  • Open het betreffende bestand
  • Ga naar: Bestand -> Eigenschappen
  • Vul bij veld Hyperlink-basis in: \\naam server
  • Hyperlink in de cellen opnieuw aanbrengen
  • Opslaan

En...het werkt nog steeds :thumb:

Laterz, Thomas

Status