• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink naar bestand op netwerk mee nemen in totaal overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjuriPP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2023
Beste allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het stoeien en verschillende sommen gebruikt die in dit forum genoemt worden maar niks werkt.
Ik heb een overzicht met alle medewerkers (240). Hierin worden datum ingevuld wanneer een formulier is afgewerkt. dit formulier wordt ingescant en op een netwerkschijf opgeslagen. In excel achter de datum plaats ik een hyperlink naar dit document.
Nu wil ik voor het gemak een totaal matrix(overzicht) maken met het volgende.
Wanneer ik de naam van de medewerker kies, uit een validatie of wat dan ook, wil ik dat de gegevens uit het het overzicht worden gepakt dus datum INCL de hyperlink.

Dus bijvoorbeeld. Pietje puk ingewerkt op 01 jan 2023 hyperlink naar het document moet in het totaal overzicht komen te staan.

Hopeleijk heb ik het redelijk goed uitgelegd en kan iemand me helpen.

Goed uitgelegd? Niet helemaal. Wat wil je precies bereiken? De hyperlink verwijst naar het document, tot zover begrijp ik het. Maar als je de hyperlink gaat combineren met een datum, dan onstaat er wat anders, wat dan niet meer verwijst naar het document. Met een draaitabel kun je m.i. alle gewenste velden prima in een overzicht plaatsen, maar of dat is wat je wilt?

Bedoel je niet gewoon iets als dit?
PHP:
=HYPERLINK("Link locatie";"Pietje puk ingewerkt op 01 jan 2023")

Beste OctaFish

In de bijlage vind je een bestand zoals het eruit moet zien.
blad 1 medewerkers met overzicht en hyperlinks. blad 2 met een matrix overzicht alleen daar moet de hyperlink dan ook mee gekoppieerd worden

Hopelijk begrijp je nu wat ik bedoel

Djuri

Bijlagen

Goed uitgelegd? Niet helemaal. Wat wil je precies bereiken? De hyperlink verwijst naar het document, tot zover begrijp ik het. Maar als je de hyperlink gaat combineren met een datum, dan onstaat er wat anders, wat dan niet meer verwijst naar het document. Met een draaitabel kun je m.i. alle gewenste velden prima in een overzicht plaatsen, maar of dat is wat je wilt?

Beste OctaFish

In de bijlage vind je een bestand zoals het eruit moet zien.
blad 1 medewerkers met overzicht en hyperlinks. blad 2 met een matrix overzicht alleen daar moet de hyperlink dan ook mee gekoppieerd worden

Hopelijk begrijp je nu wat ik bedoel

Djuri

Bijlagen

Toevallig nog iemand die hier wel een antwoord op kan geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan