• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink naar bestandsnaam ipv bestandslocatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revolutionary

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Goedemorgen helpers,

Is het mogelijk om een hyperlink te maken naar een bepaalde bestandsnaam op je hard disk, in plaats van naar een bestandslocatie? Ik ben bezig met een excelbestand waarin ongeveer 20 hyperlinks moeten komen te staan die een JPEG bestanden openen. Dit excelbestand wordt gedeeld met 2 collega's, maar wij hebben geen centrale harde schijf, dus als ik een hyperlink maak naar een JPEG bestand op mijn pc, dan werkt deze link niet bij mijn collega's (wat natuurlijk logisch is, omdat de link verwijst naar een bepaalde bestandslocatie op mijn pc). Dus nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om de hyperlink te laten zoeken naar een bepaalde bestandsnaam, want die is op alle computers wel hetzelfde.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groeten,
Tim

Hoi,

Een jpg-bestand is ook niets anders dan een afbeelding met een naam (xxxx.jpg) die als bestand 'ergens' is opgeslagen.
Dus wat ju nu eigenlijk wilt is volstrekt onduidelijk. Als voor jou collega's een map (inclusief de bestanden die hierin staan) niet bereikbaar is (gedeeld is) dan kunnen die collega's daar niet bij, wát je ook probeert.

Excuses als ik onduidelijk was. Wat ik eigenlijk zoek is een formule niet die niet perse zoekt op een bepaalde locatie, maar zoekt naar een bepaald bestand.

De formules is nu als volgt:
Code:
=HYPERLINK("C:\Users\Tim\Documents\Projecten\Communicatiemap\Scenario's\grafieken\foto1.jpg";"Foto1")

maar aangezien de jpg bestanden bij mijn collega's op een andere locatie staan (bijvoorbeeld: C:\Users\Jan\Documents\Communicatiemap\Scenario's\grafieken) , werkt deze hyperlink niet bij hun...

Is er een formule met een hyperlink functie te maken die zoekt vanaf een bepaalde gedeelde map. Mijn collega's hebben bijvoorbeeld ook de mappen: \Communicatiemap\Scenario's\grafieken.

Als het niet mogelijk is dan zou ik dat ook graag horen, dan maak ik denk ik gewoon voor iedere collega zn eigen hyperlink.

Tim

Allemaal zelfde plek

Als je er voor zorgt dat je allemaal in dezelfde directory je plaatjes hebt staan, moet het toch lukken lijkt mij. Dus laat iedereen z'n plaatjes neerzetten in bijv: C:\plaatjes. Ik denk dat het dan zal werken.

Bedankt voor je reactie DCWDPT:thumb:

Dat is inderdaad de beste oplossing denk ik.

Ik zet deze topic op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan