• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink naar cel in huidige werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wampie Beukies

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Ik heb een Map met daarin een tabblad Blanco wat als basis dient om een onbekend aantal tabbladen mee aan te maken. Op dit blad wil ik bovenin een hyperlink plaatsen naar cel K790 op het huidige blad. Dus na het maken van een kopie, moet ie niet naar Blanco! gaan, maar op het nieuwe tabblad blijven. Ik heb geprobeerd om een verwijzing te maken met de bestandsnaam in A1 en het tabblad in B1, maar ik krijg de formule niet goed en wellicht is er een simpelere methode voor. In de bijlage is de verwijzing nog naar het Blanco bestand, maar dat moet dus ook mee veranderen als de map opgeslagen wordt onder een andere naam.

Bekijk bijlage Veldwaarnemingen Blanco.xlsm

Na nog wat googelen dacht ik het probleem toch op kunnen lossen.

Ik heb nu in cel A1: = CEL("bestandsnaam")

En in C4: = HYPERLINK("#'" & A1 & "'!K790";"Naar Totalen")

Maar als ik nu het blad Blanco kopieer en daar op de hyperlink klik, gaat hij toch terug naar het laatst gewijzigde blad. ???

Bekijk bijlage Veldwaarnemingen Blanco.xlsm

Wie heeft er een oplossing?

Laatst bewerkt:
"Bestandsnaam" ≠ Bladnaam

Van mijn lieve zus kwam de oplossing:

"Je moet de formule CEL("bestandsnaam") in A1 veranderen in: CEL("bestandsnaam";A1).
Pas dan krijg je een goede verwijzing naar cel A1."

Nu werkt het zoals het moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan