• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlink naar cel, niet correcte weergave/plaatsing

Status
Niet open voor verdere reacties.

nalautus

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Beste lezer,

Ik heb een document opgesteld waarin vanaf werkblad1 d.m.v. hyperlinks verwezen wordt naar cellen in andere werkbladen.

Wanneer hyperlink wordt aangeklikt verschijnt het correcte werkblad met cel daarin maar deze staat niet linksvooraan in het scherm maar willekeurig. Door de sleepbalk te gebruiken is deze wel duidelijk in beeld te krijgen maar ik wil dus dat de cel waarnaar ik wordt doorgelinkt direct in de allereerste kolom staat.

Wie weet hier een oplossing voor?

Een hyperlink bestaat uit een verwijzing naar een tabblad, maar ook een verwijzing naar een cel. Als je daar A1 van maakt ben je klaar.
Je klikt op de cel met de hyperlijk, en dan Cltr+K, of rechter muisklik > Hyperlink bewerken.

Richard

Re:

Beste Richard,

Bedankt voor je snelle reactie maar dit is niet helemaal de bedoeling.
De informatie die ik nodig heb staat in de cel die ik benoemd heb en niet in cel A1.
Het gaat mij om de overzichtelijkheid.

werkblad1 bevat hyperlinks naar andere werkbladen die al gevuld zijn met informatie.
Ik wil graag na het doorlinken, links in mijn beeld de kolom kunnen zien staan waarin de cel staat. Dat de voorgaande kolommen als het ware automatisch opschuiven zodat de kolom het de benodigde cel vooraan komt te staan.

Hoop dat ik het zo duidelijk heb omschreven???

Bijlagen

Hoi Naulatus,

Dat zal je niet lukken met een hyperlink.
Wat wel kan is een kleine macro schrijven en die achter een knop hangen, of anderszins VBA gebruiken.

Code:
Sub hyperlinkA()
    Sheets("Werkblad3").Select
    Range("IV1").Select
    Application.Goto Reference:="R1C12"
End Sub

Groeten,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan