Hoi,
Ik ben al een tijdje aan het prutsen met het maken van een hyperlink via vba. Het idee is dat er een worksheet wordt opgeslagen in een pdf (ook dmv vba), en dat er een hyperlink komt naar dit documentje. Het opslaan verloopt allemaal vlekkeloos maar die hyperlink lukt me niet. De hyperlink zelf staat er wel, maar als ik er opklik krijg ik de melding dat het opgegeven bestand niet kan worden geopend. Wat doe ik fout.
Dit is de code voor de hyperlink die ik nu heb staan:
Dit is de code waar het document wordt opgeslagen (dus ook waar het dadelijk vandaan wordt gehaald
.
Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.
Ik ben al een tijdje aan het prutsen met het maken van een hyperlink via vba. Het idee is dat er een worksheet wordt opgeslagen in een pdf (ook dmv vba), en dat er een hyperlink komt naar dit documentje. Het opslaan verloopt allemaal vlekkeloos maar die hyperlink lukt me niet. De hyperlink zelf staat er wel, maar als ik er opklik krijg ik de melding dat het opgegeven bestand niet kan worden geopend. Wat doe ik fout.
Dit is de code voor de hyperlink die ik nu heb staan:
Code:
.Hyperlinks.Add Anchor:=Cel, Address:="\Facturen\" & "Facturen" & Space(1) & MaandNaam(Month(Now)) & "-" & Year(Now)
Code:
Function FactuurOpslaan()
Dim stPath As String
With Sheets("Factuur Opstellen")
stPath = ActiveWorkbook.Path & "\Facturen\"
stPath = stPath & "Facturen" & Space(1) & MaandNaam(Month(Now)) & "-" & Year(Now)
With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not .FolderExists(stPath) Then .CreateFolder stPath
End With
.ExportAsFixedFormat 0, stPath & "\Factuur " & .Range("F32") & ".pdf", , 1
End With
End Function
Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.