• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink naar tabblad automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbeeee

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
42
Hallo,

Ik heb een excel bestand, waarin ik in een tabblad hyperlinks heb aangemaakt die verwijzen naar de andere tabbladen. Als ik nu de namen van de werkbladen aanpas, dan wordt de hyperlink niet automatisch aangepast.

Hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Hoi

als je een link aanmaakt, zie je dat je ook kan linken naar Benoemde bereiken. Dit is wat je moet doen: geef je (doel)bereik een naam en link daarnaar.

Wigi
 
Hoi Wigi,

Dat heb ik inderdaad al geprobeerd. Het ligt echter iets gecompliceerder. Ik heb een bestand met een aantal werkbladen. Eén daarvan is een overzichtsblad.

Nu heb ik in de werkbladen een knop aangemaakt met een macro die ervoor zorgt dat alle gegevens van dat betreffende werkblad worden ingevoegd op het overzichtsblad én waarbij de naam van het werkblad wordt gewijzigd naar de gegevens in cel C1 van het betreffende werkblad.

Nu wil ik eigenlijk dat die macro er ook voor zorgt dat in cel A2 op het overzichtsblad (waar dus eerst de gegevens van het werkblad automatisch zijn overgezet) een link komt naar het betreffende werkblad.

Heb je hier wellicht ook een oplossing voor?
 
Neem de code op van hetgeen ik je aangaf. Dus zet de macro recorder aan terwijl je dit eenmalig manueel doet. Bekijk dan de gegenereerde code, verbeter die, en neem ze op in de andere code.
 
Nou, dat heb ik gedaan en de volgende code komt eruit:

Code:
    Range("C1").Select
    ActiveWorkbook.Names.Add Name:="jhvjvj__Rob", RefersToR1C1:= _
        "='Nieuwe kandidaat (2)'!R1C3"
    Sheets("Caseload").Select
    Range("A2").Select
    ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:="", SubAddress:= _
        "jhvjvj__Rob"

Nu snap ik alleen niet hoe ik hem zo om moet bouwen dat hij in elk apart tabblad de cel C1 een andere naam geeft en hoe de link in het werkblad 'Caseload' zichzelf aanpast als het betreffende tabblad een andere naam krijgt. Het tabblad heet nu 'Nieuwe kandidaat (2)', maar dit wordt later nog weer aangepast (het tabblad krijgt dezelfde naam als de inhoud van cel C1)
 
Beste erbeee,

Ivm "tabblad naam veranderen met de inhoud van een cel" heb ik onlangs een code geschreven.

Edit: zojuist code aangepast om met 1 cel te werken

Code:
Public Sub worksheet_change(ByVal Target As Range)

Dim TabNaam As String
Dim TabNaam2 As String
Static TabNaamGeheugen As String

    If Target.Address = "$C$1" Then

        On Error Resume Next
        TabNaam = Range("C1")
        TabNaam2 = TabNaamGeheugen
        Sheets(TabNaam2).Name = TabNaam
        TabNaamGeheugen = TabNaam

    End If

End Sub

Opgelet: je moet wel in C1 eerst je huidige tabblad naam ingeven en daarna pas veranderen (anders werkt het niet :confused: )

Hopelijk ben je hier iets mee ;)


Jantje
 
Laatst bewerkt:
Hoi Janjantje,

Bedankt voor je antwoord. Ik kom echter nog steeds niet verder. Misschien moet ik nog iets concreter zijn:

Het excel-bestand is bedoeld om kandidaten te kunnen volgen bij de begeleiding naar een andere baan.

Het kent één overzichtsblad waarop je alle kandidaten in een oogopslag kunt zien. De gegevens van iedere kandidaat staan op 1 regel.

Als er een nieuwe kandidaat in begeleiding komt, dan wordt er een nieuw werkblad aangemaakt. Met een druk op de knop, worden de hierin vermelde gegevens overgezet naar het overichtsblad op rij 2.

Nu wil ik dat in cel A2 een link komt naar het blad van de kandidaat. Ieder blad krijgt de naam gelijk aan de achternaam van de kandidaat. De link die gemaakt moet worden op regel A2 van het overzichtsblad wijzigt dus steeds.

Ik hoop dat je zo begrijpt wat ik bedoel....
 
niemand een idee? Ik zoek dus een macro waarbij de cel een link krijgt naar de verwijzing op een ander tabblad....

Wat eventueel ook een oplossing zou zijn is een macro waarbij ik automatisch een naam kan definiëren voor een cel. Bijvoorbeeld cel A2 krijgt de naam van de inhoud van cel C1. Dus in cel C1 staat: Pietje Puk en door de macro krijgt cel A2 de naam Pietje Puk.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels alweer ruim een week verder... ben er zelf nog steeds niet uit. Kan iemand mij wellicht wat verder helpen?
 
In bijgaand bestand een voorbeeldje.
De hyperlinks worden in kolom C gezet op basis van de waarde in kolom B (die moet overeenkomen met de naam van het tabblad waarnaar verwezen wordt.)
 

Bijlagen

  • HyperlinksZetten.zip
    8,4 KB · Weergaven: 347
Hoi Jan,

Beetje late reactie maar het is gelukt!! Bedankt voor je hulp! :thumb:

Erbeeee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan