• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink naar tabblad met draaigrafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Beste,

Eerder maakte in mijn inhoudsopgave gebruik van macro's om naar een tabblad te gaan waar een draaigrafiek op stond. Maar dit moet volgens mij ook met de functie Hyperlink lukken, echter weet ik niet hoe waar ik het tabblad naam kan opgeven. Kan iemand mijn helpen?

Dit heb ik:

=HYPERLINK(\\nsg42\Jdri9174$\Excel\Buitendienst\Productiviteit\Nieuwe opzet\West.xls)

Stel dat het tabblad "per stuk" heet, hoe zal de functie er dan uit zien?

Alvast dank!

=HYPERLINK(\\nsg42\Jdri9174$\Excel\Buitendienst\Productiviteit\Nieuwe opzet\West.xls)
Stel dat het tabblad "per stuk" heet, hoe zal de functie er dan uit zien?
Dat werkt nagenoeg hetzelfde als ik je hier aangaf:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=360971

Jammer dat mijn wat uitdagende reactie daar niet het gewenste effect heeft gehad (dat was nochtans de bedoeling ervan)
Als je met de rechtermuisknop op de hyperlink klikt en je kiest 'Hyperlink bewerken', en je hebt daar het (bestaand) document aangeduid, klit dan op 'Bladwijzer' en het wijst zich nagenoeg vanzelf. Je zult dan zien dat de hyperlink wordt, ervan uitgaande (aanname) dat in ‘Per stuk’ C5 moet worden geselecteerd):
Code:
=HYPERLINK(\\nsg42\Jdri9174$\Excel\Buitendienst\Productiviteit\Nieuwe opzet\West.xls#perstuk!C5)

Laatst bewerkt:
Beste Zapatr,

Ik heb je reactie uiteraard gelezen en ter kennis aangenomen. Echter gaat het nu niet om een cel maar om een tabblad. Aangezien het een draaigrafiek is zijn er geen cellen op dit tabblad. En deze tabbladen zijn ook niet via "mijn" rechtermuisknop -> hyperlink te benaderen (reden is mij niet bekend). Dus destijds heb ik voor de "oplossing" macro gekozen (niet wetende het bestaan van de functie hyperlink). Nu wel, maar toepassen op een tabblad wil me nog niet lukken.

En jouw oplossing met ...West.xls#stuks! werkt (nog) niet.

Ik zie dat er perstuk staat (zonder spatie) i.p.v. per stuk (met spatie).
Is dat misschien de fout?

Nu zou hij het wel moeten doen
Code:
HYPERLINK(\\nsg42\Jdri9174$\Excel\Buitendienst\Productiviteit\Nieuwe opzet\West.xls#'per stuk'!C5)
Let op de ' rond per stuk en zoals Zapatr al aanhaalde de spatie.

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Beste Rudi en Zapatr,

Ik heb nu dit:

=HYPERLINK("\\nsg42\Jdri9174$\Excel\Buitendienst\Productiviteit\Nieuwe opzet\West.xls#stuks p uur nl";"stuks")

en dat werkt niet (dit is een ongeldige verwijzing). Echter als ik de formule maak net zoals Rudi zegt dus zonder " in het begin (en aan het eind) en vervang door ' bij stuks gaat het helemaal niet goed.

Ik hoop dat jullie nog met de juiste oplossing kunnen komen..

Zo niet dan gebruik ik mijn ouderwetse marco weer..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan