• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink naar word bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichielB

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2005
Even een vraagje, het zal voor de meeste van jullie een eitje zijn maar ik kom er niet uit helaas...

Ik wil in een excel werkblad een hyperlink plaatsen naar een wordbestand uit een andere map. Zodra ik dit plaats werkt het, sluit ik excel af-> open het weer, dan is de link veranderd en niet meer werkende.

Dit zijn de gegevens die ik te zien krijg:

werkende hyperlink:
\\file\depts\Development\Expert CVs\************.doc

niet werkende hyperlink:
../../../depts/Development/Expert CVs/************.doc

Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
Misschien even de zoekfunctie gebruiken naar hyperlinks, volgens mij is er al eens meer zo'n vraag geweest.

die werkende link lijkt zo op het eerste gezicht een absolute link. Die niet werkende is een relatieve link. Als je bestanden soms verplaatst kunnen absolute links juist niet meer werken. Daarom kan je zo en zo beter met relatieve links werken.

Met de '../' zoekt de relatieve link 1 map hoger. met '../../' ga je dus 2 mappen omhoog, etc...Zit dat wel goed dan?

Neem echter wel aan dat je de link gewoon aanmaakt door rechts te klikken op een stuk tekst en dan 'hyperlink' kiest?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan