• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlink op het blad blijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron321

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2005
Ik heb een hyperlink naar een cel in hetzelfde blad.
Dmv een macro kopieer ik dit blad maar de hyperlink verwijst dan naar het origineel en niet naar de kopie.

Ik ben al bezig geweest met $ maar dat hielp niet.

Iemand de oplossing?

Ik heb een hyperlink naar een cel in hetzelfde blad.
Dmv een macro kopieer ik dit blad maar de hyperlink verwijst dan naar het origineel en niet naar de kopie.

Ik ben al bezig geweest met $ maar dat hielp niet.

Iemand de oplossing?
Er vanuit gaande dat de hyperlink in cel A1 staat:
Code:
Range("A1").Copy Range("A2")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Snap niet wat je hier mee bedoeld?
Waar is de A2 voor?

Ik geloof dat we elkaar verkeerd begrijpen.
Stel, op blad1 heb ik in cel A1 een hyperlink naar cel A100.
Als ik nu blad1 kopieer (wordt blad1(2)) en ik gebruik de hyperlink op blad1(2) dan springt hij naar blad1 A100 ipv blad1(2) A100.

Ik weet niet hoe je hyperlink eruit ziet, maar dit is een mogelijkheid.
Het enige wat te doen is, Blad1 (2) een andere naam geven.
Zie formule in gedefiniëerde namen.

Bladharry! is een kopie van Blad1!

Bijlagen

Harry , ;) in excel 2010 werkt dit niet :eek: zie de jpg , je hebt nog een paar jaartjes om tot een oplossing te komen :D :D

Bijlagen

• hyperlink.jpg
    hyperlink.jpg
    92 KB · Weergaven: 66
Harry , ;) in excel 2010 werkt dit niet :eek: zie de jpg , je hebt nog een paar jaartjes om tot een oplossing te komen :D :D

Jij werkt dus al met Office 2010 :shocked:

Zo zie je maar weer dat elke verandering geen verbetering is. :mad: :D

Ik zal het eens testen in 2007.
Bedankt Daniël voor de mededeling.

Of moet je "bestandsnaam" veranderen in "filename".
Ik heb geen idee of dit werkt in de Engelse versie trouwens, opdat dit tussen quotes staat bedoel ik.

@ Harry , ik heb de beta versie 2010 om te testen .

@ Ron321 deze werkt in excel 2010 ( Engels )
Code:
=HYPERLINK("#"&CELL("address";D14);D14)

ook getest in excel 2007 ( Nederlands )
Code:
=HYPERLINK("#"&CEL("adres";D14);D14)

Of moet je "bestandsnaam" veranderen in "filename".
Ik heb geen idee of dit werkt in de Engelse versie trouwens, opdat dit tussen quotes staat bedoel ik.

De foutmelding in de cel #VALUE gaat weg en dit komt in de plaats [HyperlinkHSV(1).xls]harry!A15 als ik " bestandsnaam " wijzig in "filename" .

Dit als feedback voor Harry :thumb:

Bijlagen

• hyperlink.jpg
    hyperlink.jpg
    84,9 KB · Weergaven: 22
Bedankt Daniël,

Maar die van jouw is beter =HYPERLINK("#"&CEL("adres";D14);D14). :thumb:
Niks geen gedefiniëerde naam, en je hoeft het tabblad niet van naam te veranderen.
Dus in Blad1 (2) werkt het ook gewoon.
Wil je nog een naam aan de link, =HYPERLINK("#"&CEL("adres";D14);"Ron321")

Harry , ik ben bij de buren over het water gaan kijken :p , ik dacht eerst aan Ozgrid en toen viel dat kwartje dat ik op dat andere forum ook nog een login had .

Ik hoop dat TS ook nog kan volgens .

@ Harry , jouw oplossing werkt ook in excel 2010 ik had het bestandje opgeslagen als HSV(1).xls en daar zat het probleempje het moest HSV.xls zijn .

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties, zal het vanavond uit gaan proberen.

@ Harry , ik heb de beta versie 2010 om te testen .

@ Ron321 deze werkt in excel 2010 ( Engels )
Code:
=HYPERLINK("#"&CELL("address";D14);D14)

ook getest in excel 2007 ( Nederlands )
Code:
=HYPERLINK("#"&CEL("adres";D14);D14)

Waarom zet je er een hekje voor??? Ik vind hier niets over in de Excel help. Bedankt.

Gotty , Waarom zet je de celeigenschappen soms ook op ##":"## , zou dat kunnen dat er een waarde verwacht wordt .

Laatst bewerkt:
Gotty , Waarom zet je de celeigenschappen soms ook op ##":"## , zou dat kunnen dat er een waarde verwacht word .

Als je me dat een half uur geleden gevraagd zou hebben zou ik het niet hebben geweten, maar hieruit begrijp ik dat een hekje staat voor willekeurige waarden die niet echt van groot belang zijn in een voorbeeld, in de opmaak wel lijkt mij omdat het dan ook gebonden is aan een gewenst aantal waardes.

Het lijkt alsof je het een domme vraag vind, ik hoop dan ook niet dat je geïrriteerd bent geraakt. Ik ben zeer geïnteresseerd in Excel, en wil er veel over leren. Dus vandaar dat ik deze vraag stelde. Toch bedankt voor het antwoord.

Gotty , de kans dat ik hetzelf niet weet is zeer groot , ik ben ook nog maar een jaartje met excel bezig en ben soms te lui om in het handboek te kijken , als het er al in staat . Want de ervaring doe je enkel op door hier op het forum mee te helpen , denken , durven ook al zit je der kompleet naast , leer van de andere als ze jouw foute oplossing verbeteren . Als ik geïrriteerd raak dan lees je " case closed " :p

Gotty , de kans dat ik hetzelf niet weet is zeer groot , ik ben ook nog maar een jaartje met excel bezig en ben soms te lui om in het handboek te kijken , als het er al in staat . Want de ervaring doe je enkel op door hier op het forum mee te helpen , denken , durven ook al zit je der kompleet naast , leer van de andere als ze jouw foute oplossing verbeteren . Als ik geïrriteerd raak dan lees je " case closed " :p

Hey Trucker, dat is een zeer geruststellend bericht, dat van die "Case closed" zal ik onthouden :thumb::thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan