• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink overzetten met behulp van VERT.ZOEKEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Hallo experts,

Ik heb in een kolom in excel, die deel uitmaakt van een database, een automatisch gegenereerde hyperlink staan die verwijst naar een Word doc wat weer betrekking heeft op een projectnummer. Nu wil ik d.m.v. VERT.ZOEKEN vanaf een ander werkblad óók de hyperlink overzetten.

Weet iemand hoe ik dit kan doen?
Alvast bedankt.

Groeten Harry

Bij vertikaal zoeken, zoek je naar een zoekwaarde. Als je die gevonden hebt, kun je uit een kolom rechts daarvan de waarde oppakken en tonen. Je hebt dus een unieke code nodig (projectnummer?) om te zoeken, en dan uit de n-de kolom rechts daarvan de hyperlijk oppakken.

Maar een voorbeeldbestandje verduidelijkt een heleboel voor osn helpers. Nu heb je een algemeen verhaal over een functie waarvan je al weet dat je 'm kunt gebruiken, maar weet je nog niet hoe.
Zet wel even fictieve cijfers in het bestand.

Richard

Laatst bewerkt:
Bij vertikaal zoeken, zoek je naar een zoekwaarde. Als je die gevonden hebt, kun je uit een kolom rechts daarvan de waarde oppakken en tonen. Je hebt dus een unieke code nodig (projectnummer?) om te zoeken, en dan uit de n-de kolom rechts daarvan de hyperlijk oppakken.

Maar een voorbeeldbestandje verduidelijkt een heleboel voor osn helpers. Nu heb je een algemeen verhaal over een functie waarvan je al weet dat je 'm kunt gebruiken, maar weet je nog niet hoe.
Zet wel even fictieve cijfers in het bestand.

Richard

Richard,

Ik heb even een klein bestandje bijgevoegd. Ik hoop dat je er uit komt.
De formule plaatst wel de inhoud van de hyperlink maar niet de link zelf. :confused:

Groeten Harry

Bijlagen

Harry, met verticaal zoeken is dit niet zo simpel. Daarom volgende workaround. Kijk of je er wat mee bent.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Harry, met verticaal zoeken is dit niet zo simpel. Daarom volgende workaround. Kijk of je er wat mee bent.

Mvg

Rudi

Hoi Rudi,

Bedankt voor je oplossing. :) Het werkt opzich wel, maar het probleem zit hem ergens anders in. De lengte van het pad en de naam in de link. Vandaar dat ik het simpel met een "Mapje" als linkje wil maken. De lokatie van de opgeslagen bestanden is in werkelijkheid 6 niveaus dus wordt die link aanduiding wel erg lang. Is er misschien een mogelijkheid om het om te zetten? Of dat er een "Vaste knop" op het blad staat waarachter de link automatisch veranderd?

Groeten Harry

Harry, plak volgende code achter blad2 en je mapje verschijnt

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 Then
Bestandsnaam = "C:\Temp\" & Cells(Target.Row + 4, 3) & ".doc"
Cells(Target.Row + 3, 8) = "1"
ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Cells(Target.Row + 3, 8), Address:=Bestandsnaam
Cells(Target.Row + 3, 8).Font.Name = "Wingdings"
End If
End Sub

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Harry, plak volgende code achter blad2 en je mapje verschijnt

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 Then
Bestandsnaam = "C:\Temp\" & Cells(Target.Row + 4, 3) & ".doc"
Cells(Target.Row + 3, 8) = "1"
ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Cells(Target.Row + 3, 8), Address:=Bestandsnaam
Cells(Target.Row + 3, 8).Font.Name = "Wingdings"
End If
End Sub

Mvg

Rudi

Rudi,

Ik doe waarschijnlijk iets niet goed, maar er verschijnt wel een mapje alleen veranderd de link achter dat mapje niet mee als ik een ander nummer kies.:confused:
Wil je er nog eens naar kijken?

Thanx

Groeten Harry

Harry, ik kan er weinig aan toe voegen, want het werkt hier.
Wijzig in cel A3 het nummer en het document wijzigt achter het mapje(wijzig wel van 1 in 3, want nrs 1 en 2 hebben hetzelfde documentnummer.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Harry, ik kan er weinig aan toe voegen, want het werkt hier.
Wijzig in cel A3 het nummer en het document wijzigt achter het mapje(wijzig wel van 1 in 3, want nrs 1 en 2 hebben hetzelfde documentnummer.

Mvg

Rudi

Rudi,

Inderdaad werkt het als je handmatig de cel A3 wijzigd. Maar als je het listboxje gebruikt veranderd wel de inhoud van cel A3 maar niet de inhoud van de link achter het mapje. En dat is nu juist het probleem.
Groeten Harry

Wel Harry, dat had ge er ook niet bijgezegd ;)

Mvg

Rudi

Hoi Rudi,

Het werkt. :thumb: Ik heb even wat aangepast kwa kleur e.d. Ik zit alleen nog met het feit dat het niet werkt als je het werkblad beveiligd. En dat zou ik toch willen zodat diegene die met het blad werkt, geen wijzigingen in de formules e.d kan aanbrengen. Weet je misschien hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Groeten Harry

Harry, voor A3 en H6 Rechtsklikken >> Celeigenschappen >> Bescherming >> Geblokkeerd afvinken >> OK
In ThisWorkbook

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Sheets(2).Protect Password:="Harry", AllowFormattingCells:=True, UserInterFaceOnly:=True
End Sub

Mvg

Rudi

Harry, voor A3 en H6 Rechtsklikken >> Celeigenschappen >> Bescherming >> Geblokkeerd afvinken >> OK
In ThisWorkbook

Code:
    Sheets(2).Protect Password:="Harry", AllowFormattingCells:=True, UserInterFaceOnly:=True
End Sub

Mvg

Rudi

Rudi,

Het werkt goed. Bedankt voor de oplossing. :thumb:

Zou je mij misschien kunnen helpen om inplaats van beveiligen blad 2 om alle bladen te beveiligen? 1t/m 10. En wat ik nog belangrijker vind, is het ontoegankelijk maken van het opties menu. (Alleen voor het actieve document) Nu is het zo dat de door mij verborgen lijnen, kolommen, formules enz, simpel zijn terug te zetten. en dat wil ik niet.
Misschien weet je een code die ik bijvoorbeeld kan toevoegen aan je laatste code.

Alvast bedankt voor alle inzet.

Groeten Harry

Harry, plaats onderstaande in een standaardmodule
Code:
Sub MenuControl_False()
' Excel 2000 - 2003
    Dim Ctrl As Office.CommandBarControl
    For Each Ctrl In Application.CommandBars.FindControls(ID:=522)
        Ctrl.Enabled = False
    Next Ctrl
End Sub

Sub MenuControl_True()
' Excel 2000 - 2003
        Ctrl.Enabled = True
    Next Ctrl
End Sub
en volgende in ThisWorkBook
Code:
    Dim wSheet As Worksheet

For Each wSheet In Worksheets

wSheet.Protect Password:="Harry", AllowFormattingCells:=True, UserInterfaceonly:=True
    Next wSheet
    Call MenuControl_False
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    Call MenuControl_True
End Sub

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Harry, plaats onderstaande in een standaardmodule
Code:
Sub MenuControl_False()
' Excel 2000 - 2003
        Ctrl.Enabled = False
    Next Ctrl
End Sub

Sub MenuControl_True()
' Excel 2000 - 2003
        Ctrl.Enabled = True
    Next Ctrl
End Sub
en volgende in ThisWorkBook
Code:
    Dim wSheet As Worksheet

For Each wSheet In Worksheets

wSheet.Protect Password:="Harry", AllowFormattingCells:=True, UserInterfaceonly:=True
    Next wSheet
    Call MenuControl_False
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    Call MenuControl_True
End Sub

Mvg

Rudi

Goedemorgen Rudi,

Heel veel dank voor je hulp. Het werkt fantastisch. :thumb:
Zou je mij alleen nog kunnen vertellen waar ik de ID's van de menu's kan vinden?
Optiesmenu =522

Groeten Harry

Beste HarryBee ;)

Je moet dan nog wel je VBA beveiligen door middel van hier ook een paswoord in te geven.
Ze kunnen je paswoord voor U beveiligen terugvinden in ThisWorkbook.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste HarryBee ;)

Je moet dan nog wel je VBA beveiligen door middel van hier ook een paswoord in te geven.
Ze kunnen je paswoord voor U beveiligen terugvinden in ThisWorkbook.

Groetjes Danny. :thumb:

Danny,

Bedankt voor je geheugensteuntje. Ik had het ook bedacht om een wachtwoord te gebruiken, maar alleen nog niet toegepast. Nu wel. Thanx

Groeten Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan