hyperlink plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

polderploer

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Hallo, ik wil graag een hyperlink plaatsen op de eerst volgende lege cel, tot zover lukt het, maar verder niet:

Code:
Windows("lijst.xls").Activate
Range("A1").Select

Dim iRow As Long
Dim ws As Worksheet
Set ws = Worksheets("blad1")

iRow = ws.Cells(Rows.Count, 1) _
  .End(xlUp).Offset(1, 0).Row

ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:="C:\docs\123.xls", _
        TextToDisplay:="C:\docs\123.xls"

Tijdens het blokje van iRow zoekt ie de lege cel op, hierna moet er dus een hyperlink in gekopieerd worden. Een normale tekst lukt wel (deze tekst wordt uit een userform gehaald), maar ik wil geen tekst, maar een hyperlink, wat moet er veranderd worden aan deze code??

Alvast bedankt.

het spijt me, maar ik kom er niet uit, door al die lussen en wat gebeurd er precies tijdens deze zin:

Code:
wsOverzicht.Hyperlinks.Add Anchor:=r.Offset(, CLng(ws.Name)), Address:="", _
                        SubAddress:="'" & ws.Name & "'!" & rFoundCell.Address(0, 0, xlA1), TextToDisplay:="X"

Hier draait het volgens mij om, maar ik wil dus een link maken van een excel bestand dat vóór de code al gegenereerd is ("bestandsnaam") genoemd. De naam van het bestand wordt door de gebruiker ingevult in een userform.

Wat ik dus wel voor elkaar krijg is in de eerst volgende lege rij de bestandsnaam in te vullen (dus zonder .xls), maar een link lukt me niet. Kennelijk doe ik iets fout in de code zoals deze hierboven is weergegeven.

Het handigste is soortgelijke code op te nemen met de Macro recorder, en dan die aan te passen en "variabel" te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan