• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink telefoonnummer werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Berichten
501
Ik heb een hyperlink gemaakt van een telefoonr zodat het bij het aanklikken in Android het nummer gebeld wordt, dit heeft steeds gewerkt maar om één of andere reden werkt het nu niet meer.
Dit is de hyperlink: =HYPERLINK("TEL:"&B221;B221) B221 is het nummer.
Wat zou de oorzaak daarvan kunnen zijn dat dit niet meer werkt?
 
Een paar mogelijkheden:
- Het telefoonnummer bestaat niet meer
- Op de pc staat geen link naar een telefoonapp, dus Excel weet niet wat te doen
- Het telefoonnummer staat niet vermeld met landcode en netnummer
- Excel plaatst getallen voor het telefoonnummer waardoor het geen regulier telefoonnummer meer is
 
Laatst bewerkt:
Neen, dat kan het niet zijn, heeft ervoor wel gewerkt, als ik op nummer klikte opende de telefoon-app en kon ik het nummer bellen
 
Ontbreekt de apostrof (') voor het telefoonnummer in B221 waardoor de 0 (nul) van het netnummer wegvalt? Bij mij werkt het dan niet meer. Je kunt ook de celeigenschappen van B221 wijzigen in tekst. Beide opties werken bij mij
 
Op laptop werkt het wel, skype opent dan, dus het probleem moet in de vewijzing in Android zitten.
 
In Android krijg ik, na het aanklikken van het nummer, een blokje 'koppeling openen'. Door daarop te klikken kom ik in een keuze welke app ik wil gebruiken en dan gaat het goed.
 
Ja, maar daar het fout, als ik dan op koppeling openen klik krijg ik" er is geen webbrowser geïnstalleerd voor dit gebruikersprofiel daardoor kan de pagina niet geopend worden"
 
Kijk eens via Instellingen - apps naar de machtigingen van de telefoon- of Skype-app. Daar moet in ieder geval telefoon bij staan.
 
Is het tel: nummer anoniem gemaakt met prefix code #31#
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan