• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlink "uit" bij waarde 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

taco86

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Berichten
79
aangezien het niet is gelukt om een hyperlink mee te nemen met vertikaal zoeken, had ik nu een andere oplossing bedacht. ik heb een extra cel gemaakt, die leeg is, of waar de waarde "figuur" in staat. met vert zoeken haal ik deze waarde op uit het 2de tabblad.

op het eerste tabblad is aan die cel een hyperlink gekoppeld, het probleem is alleen dat die hyperlink altijd aan staat, als de cel de waarde 0 heeft (als er dus geen waarde staat in die kolom op het 2de tabblad) staat er ook een hyperlink. is dit te voorkomen, door de hyperlink uit te zetten als er waarde "0" in die cel staat?

gr. taco

p.s. zie bijlage voor voorbeeld :)o bijlage dus niet gelukt)
 
Laatst bewerkt:
Gebruik je de HYPERLINK functie? Dan kan je zoiets doen:

=ALS(eenbepaaldecel=0;"";HYPERLINK(doelvandelink;"een stukje tekst"))

Wigi
 
bedankt voor je reactie Wigi

ik heb de volgende formule
=Als((VERT.ZOEKEN($H$10;data!A1:E7;5;ONWAAR)=0;"";HYPERLINK(Maandstaat Februari.doc;figuur))

als ik dit op deze manier weergeef werkt het niet, of zit er een fout in de formule, dat VERT.ZOEKEN($H$10;data!A1:E7;5;ONWAAR is dus de waarde die ik opvraag in die cel, hier komt "0" of "figuur" uit, "Maandstaat Februari.doc" is het bestand waar ik aan probeer te linken

wel krijg ik op deze manier terug dat de formule fout is :confused:

p.s. denk dat m'n zip stuk is ofzo, want krijg momenteel geen bestande geuload :(
 
Je moet eerst de HYPERLINK functie goed krijgen, zonder de VERT.ZOEKEN.

Op zijn minst moeten er al " " staan rond figuur.

Vervolgens weet ik niet of je via die HYPERLINK functie naar Word bestand kan gaan, daar zal je mee moeten experimenteren. Tevens in de helpfiles opzoeken en op internet.

Wigi
 
Je moet eerst de HYPERLINK functie goed krijgen, zonder de VERT.ZOEKEN.

Op zijn minst moeten er al " " staan rond figuur.

Vervolgens weet ik niet of je via die HYPERLINK functie naar Word bestand kan gaan, daar zal je mee moeten experimenteren. Tevens in de helpfiles opzoeken en op internet.

Wigi

naar een andere cel verwijzen lukt idd op deze manier, alleen naar een extern bestand niet, wel beetje jammer want dat was nou net wel de bedoeling :D
 
Dit werkt gewoon bij mij:

=HYPERLINK("C:\testbestand.doc","Testbestand")

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan