• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlink van path veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

polderploer

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Hallo,

Ik wil graag van heel veel hyperlinks het pad veranderen. Ik heb een lijst met een hele lading hyperlinks welke verwijzen naar andere documenten (zowel .doc , .xls , .docx , .xlsx).

Hoe kan ik het path nu slim wijzigen. Bij elke hyperlink staat het path nu fout (namelijk C:\blabla\) Het pad moet worden D:\blabla.

Ik had zelf al het volgende verzonnen, maar dit werkt niet afdoende, er zijn namelijk ook nog lege cellen en ook verschillende extensies. Ik denk dat ik iets met replace moet doen, maar die functie ken ik niet goed.

Code:
Sub hyperlink_aanpassen()

Dim A As Range
    Dim bereik As Range

Set bereik = Range("E1:E1223")

For Each A In bereik

ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:="\\Lhnlmesfs1\data\admin\offertes\word_off\" & Selection & ".docx"
    ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select

Next A

End Sub

Beste polderboer,

Wat is er mis met Ctrl+H = Zoeken en Vervangen?

Groeten,
Richard

Dit kan niet, want de hyperlinks zitten niet in de namen van de cellen.

De hyperlinks zijn toegevoegd (door de jaren heen) met rechtermuisknop en dan hyperlink.

Dit kan niet, want de hyperlinks zitten niet in de namen van de cellen.

De hyperlinks zijn toegevoegd (door de jaren heen) met rechtermuisknop en dan hyperlink.
En dan is de hyperlink de inhoud van de cel geworden.
Dus kan je met Ctrl-H vervangen netjes de inhoud wijzigen.

Wim

Beste polderploer ;)

Volgens mij moet je handmatig alle hyperlinks wijzigen.

Groetjes Danny. :thumb:

Nee ik hoef niet alles handmatig te veranderen, bovenstaande code werkt namelijk goed, zolang ik maar weet of het een docx of doc is e.d.

Echter er is een elegantere manier, welke ALLEEN het pad veranderd, dus niet de naam zelf. Ik heb dit in het verleden ook al eens gedaan, alleen nu kan ik de desbetreffende code niet weervinden (had die code van het internet gehaald en ik heb uren gezocht om het weer te vinden)

In de bijlage een voorbeeld van hoe het nu in elkaar zit. Van elke hyperlink wil ik dus het path veranderen en niet de naam, (zoals in mijn macro nu gebeurd)

Ik werk zelf in excel 2007, maar heb voor ieders gemak een 2003 formaat bijgevoegd.

Bijlagen

Code:
Sub wijzig()
    For Each hy In Sheets([COLOR="Teal"]1[/COLOR]).Hyperlinks
        hy.Address = Replace(hy.Address, "[COLOR="Teal"]E:\[/COLOR]", "[COLOR="teal"]Q:\[/COLOR]")
    Next
End Sub

Suggestie: ipv zoeken op Internet kun je ook nadenken
- hoe maak ik een hyperlink
- welke eigenschappen heeft een hyperlink
- in welke eigenschap van een hyperlink staat de lokatie van het bestand waarnaar verwezen wordt
- hoe kan ik de eigenschap van de hyperlink met de bestandslokatie benaderen en wijzigen
Zo ben ik in ieder geval op bovenstaande suggestie gekomen.

Laatst bewerkt:
In 1 keer alle hyperlinks wijzigen

Ik heb het MACRO gebruikt, en het werkt prima, alleen moet je een ander wat wijzigen

Ik heb het werkblad toegevoegd waarin het MACRO zit.

Kopieer eerst de kolom met te wijzigen Hyperlinks in Kolom A.

Wijzig het MACRO. via Alft F8 en dan Bewerken. Je ziet dan:

Sub hyperlink_aanpassen()

Dim A As Range
Dim bereik As Range

Set bereik = Range("a1:a250")

For Each A In bereik

ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:="H:\My Documents\backup\" & Selection & ""
ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select

Next A

End Sub

De rode delen kun je aanpassen. Het getal A1:A.... Is de lengte van jouw kolom.

Het rode deel in het verhaal achter Address:" is het pad waar jouw hyperlinks staan, begint met de letter van de harde schijf en dan verder, NB eindigen met \

Dan CTR S, en weer terug met naar het werkblad. ALT F8, op het macro klikken en uitvoeren. Alle hyperlinks worden aangepast

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan