• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlink vanuit excel openen in nieuw venster (_blank)

Status
Niet open voor verdere reacties.

menDsign

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
Berichten
20
Excel 2003

Ik ben met een excelsheet bezig waarin een aantal hyperlinks zijn gemaakt welke verwijzen naar een pdf. Nu moeten dezen worden geopend in een nieuw venster. Na grondig speur- en denkwerk kwam ik in de microsoft script editor uit waar ik het script heb aangepast. In de hoop dat het _target (_blank) trucje mij zou verlossen, kreeg ik een telleurstellend resultaat. Iemand nog een suggestie hoe ik nog te werk zou kunnen gaan?
Zie hieronder een stukje script waarin je kunt zien dat het opzich goed lijkt te staan.
Code:
<td height=17 class=xl94 style='height:12.75pt' x:str="'0701034"><a
  name="RANGE!A35"
  href="file:///\\Hooft\portal\Portals\0\Kennisbank\Mailingen\0701034%20Voorbeeldbrief.pdf"
  target="_blank"><span style='font-family:Verdana, sans-serif;
  mso-font-charset:0'>0701034</span></a></td>

Ik hoop dat iemand nog wat verder op weg kan helpen aangezien ik mij niet kan voorstellen dat het in Excel niet mogelijk zou zijn om een hyperlink in een nieuw venster te laten openen.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Een pdf wordt toch altijd geopend in Acrobat reader?
 
Een pdf wordt toch altijd geopend in Acrobat reader?

Hallo rdg1314,

sorry voor de leactie, helaas niet eerder in staat geweest te reageren.
Ik zal nog even mijn probleem toelichten. Het is namelijk als volgt.

De excelsheet wordt vanuit een intranet geopend in een nieuw venster. De sheet is dus al geopend in een browser. Was dit niet het geval geweest dan heb je helemaal gelijk rdg 1314, en wordt de pdf automatisch in acrobat geopend. Helaas gaat dit nu dus niet op.
Vandaar mijn speurtoch naar de optie om vanuit een sheet welke is geopend in een browser, een pdf te laten openen in een nieuw venster.
 
welke is geopend in een browser
Je kunt niet vanuit Excel regelen om een bepaald bestand in een niet-standaard-programma openen.

Wat eventueel mogelijk is om via de browser klik op te vangen (hoe weet ik niet, kan geen HTML programmeren) die de PDF dan weer kan openen. Vanuit Excel zelf is alleen de Shell_event mogelijk.
 
Mogelijk alternatief.

Indien je excel alleen gebruikt om de html pagina te generen "via save as html" laat Excel het openen in een andere applicatie of window niet toe.

Wat je beter kunt doen is via een macro een simpele html-pagina maken. Voor voorbeeld zie http://www.meadinkent.co.uk/xlhtmltable.htm.

Je maakt dan van je excelsheet een simpele html-pagina zonder al die excel opmaak. De opties als "_blank" zouden dan ook moeten werken zonder problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan