• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink verdwenen na verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave35nl

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Hoi,

Wie kan me hierbij helpen, ik heb in Excel een documenten beheer opgezet waarin ik ook het document kan openen door deze te koppelen dmv een hyperlink.

Nou wil ik deze bestanden in een map op een netwerk zetten en dan raakt de hypelink het document kwijt, wie kan me hierbij helpen om de nieuwe locatie "mee te verhuizen" in de link, het gaat om zo'n 400 bestanden, dus "even" de nieuwe hyperlink instellen is geen optie. :confused:

Avast bedankt voor je reactie !

u zal dan de hele map structuur moete kopieren. En de schijf letter van het netwerkpad eveneens gelijk zijn. dus als uw al uw documenten in mijn documenten heeft staan.

C:\Documents and Settings\**gebruiker**\Mijn documenten

zal dit hetzelfde moete zijn precies dezelfde namen als die documenten.

Dave35nl, Je geeft helaas niet erg veel belangrijke info....:( Dingen zoals: staan de bestanden van de oude locatie allemaal in hetzelfde pad en wordt het nieuwe pad op de server óók gelijk? Als dat wel zo is, kan je dit stukje code in een module van je (KOPIE!!!!) workbook plaatsen en 'm een keertje draaien om het resultaat te bekijken.
Code:
Sub VeranderHyperlinks()
Dim Hlink As Hyperlink
Dim sOudPad As String, sNwPad As String

sOudPad = "D:\"  'geef hier je te vervangen pad op....
    sNwPad = "C:\"  'zet hier het nieuwe netwerk pad...

For Each Hlink In ActiveSheet.Hyperlinks
        Hlink.Address = Replace(Hlink.Address, sOudPad, sNwPad)
    Next Hlink

End Sub

Groet, Leo

En kan je met Bewerken > Vervangen de oude locatie vervangen door de nieuwe?

Als de hyperlink via Invoegen > Hyperlink gemaakt is zal dat waarschijnlijk niet lukken. En zal je denk ik aan macro's moeten gaan denken.

EDIT: iets zoals in het voorbeeld hierboven dus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan