• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink vraag...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tester74

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Hallo,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om in een cel een hyperlink te combineren met gewone tekst. Dus bijvoorbeeld: klik hier om het document te bekijken...En dan is hier de hyperlink waar men op moet klikken. Is dat mogelijk? Alvast bedankt.
Groeten,
Tester74

kan heel makkelijk.

tik in de cel de tekst die je wilt hebben; Klik Hier

druk dan CTRL - K en voeg de gewenste hyperlink toe

Hey Tester74

dat is mogelijk ;)

=HYPERLINK("file path","friedly name")
=HYPERLINK("C"\my documents\my pictures\1234.JPG","foto")

ik denk dat je hier wel uitkomt en anders de hulp in excel

Gr Tom

Laatst bewerkt:
Zover was ik ook :)

Ik denk dat jullie de vraag deels begrepen hebben. Ik weet hoe ik een hyperlink aan moet maken in een cel..Alleen, om het voorbeeld van Tom te "misbruiken":

=HYPERLINK("C"\my documents\my pictures\1234.JPG","Hier de foto")

De test "Hier" moet dan de hyperlink zijn, de tekst "de foto" moet dan plain tekst zijn. Dus in 1 cel een hyperlink en plain text. Is dat mogelijk want daar kom ik niet uit.

Alvast bedankt.

Hey

zo had ik de vraag inderdaad niet begrepen
ik zelf zou niet weten hoe je dat doet...
is het dan een vereiste dat niet de gehele tekst een hyperlink is ?
of dat je de link in een cel voor de rest van de tekst zet ?

Gr Tom

Is ook een oplossing..

De workarounds heb ik inderdaad ook al bedacht maar ik dacht eigenlijk dat het aan mijn onwetendheid lag en er wellicht een relatief eenvoudige oplossing voor zou zijn. Ik vind het zelf het mooiste als het in 1 cel kan.

Ik denk nu dat ik maar voor 1 van de workarounds ga.

Bedankt in ieder geval.

Ik denk dat jullie de vraag deels begrepen hebben. Ik weet hoe ik een hyperlink aan moet maken in een cel..Alleen, om het voorbeeld van Tom te "misbruiken":

=HYPERLINK("C"\my documents\my pictures\1234.JPG","Hier de foto")

De test "Hier" moet dan de hyperlink zijn, de tekst "de foto" moet dan plain tekst zijn. Dus in 1 cel een hyperlink en plain text. Is dat mogelijk want daar kom ik niet uit.

Alvast bedankt.

je zou zeggen dat onderstaande zou werken, maar de hyperlink wordt gemaakt voor de volledige cel. Weinig aan te doen lijkt me.
Code:
="klik "&HYPERLINK("c:\my documents\my pictures\1234.jpg";"hier")&" voor de foto"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan