• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlink waarschuwing in Windows 7 Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belinda S

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Om de hyperlink waarschuwing uit te zetten kon ik in XP dit doen via Extra- Mapopties- Geregistreerde bestanden en daarna een vinkje weghalen bij openen na downloaden en dit werkte in XP goed.
Nu heb ik Windows 7 Home en heb hetzelfde probleem in Excel.
Wilde dus hetzelfde doen als in XP maar het tabblad Bestandstypen bestaat niet meer onder Extra - Mapopties.
Hier zie ik alleen Algemeen - Weergave en Zoeken.
De oplossing die Microsoft geeft op hun pagina om iets in het register aan te passen werkt ook niet.
Ook zg. oplossingen op internet werken niet.
Nu ken ik Windows 7 nog niet goed maar het lijkt er veel op XP naar mijn idee.
Het probleempje met het waarschuwingsscherm als er geklikt wordt op een hyperlink is bij vele bekend maar een eenvoudige en werkende oplossing heb ik niet kunnen vinden.
De vraag is dus bestaat er een oplossing voor het niet te voorschijn komen van dit waarschuwingsschermpje?
De hyperlinks verwijzen naar eigen filmpjes en foto's en zijn dus betrouwbaar.
Vast bedankt voor een goede simpele oplossing.
Belinda

Ik zocht het tabblad “Bestandstypen” onder “Mapopties”. Waar is het naartoe?
Het is er niet meer sinds Windows Vista. Als gebruiker kun je een bestandstype aan een programma koppelen of een programma aan een reeks bestandstypen. Zie daartoe in het Menu Start het onderdeel Standaardprogramma's. Wie zelf commando's in het contextmenu van zijn databestanden wil toevoegen, wijzigen of verwijderen, zoals in Windows XP of ouder onder de knop Geavanceerd, kan dat alleen nog in het register doen.

Groeten Marcel
Bron: https://www.hccforums.nl/showthread.php?t=118

Bedankt voor uw reactie.
Hetgeen u schrijft is mij bekend maar heeft mi. niets te maken met mijn vraag hoe ik het hyperlink waarschuwingsschermpje kan voorkomen.
Extensie xlsx is een Excel extensie en dus automatisch aan dit programma gekoppeld.
Waar het om gaat is dat ik in een Excel werkblad een hyperlink plaats naar een foto.
Als ik op die hyperlink klik dan verschijnt er een waarschuwingsschermpje over onveiligheid ed.
Door op OK te klikken verschijnt gewoon de foto.
Dit waarschuwingsscherm is in mijn geval overbodig en wil ik dus kunnen uitschakelen.
Misschien heeft u een andere oplossing voor dit probleempje.
MVG
Belinda

Bedankt voor uw hulp.
Als het goed gegaan is zijn er twee bestandjes toegevoegd.
In het Excel bestand U ziet een scherm afbeelding van een filmpje en de snelkoppeling naar de map op mijn D schijf waar het filmpje staat.
Tevens een schermafdruk van de melding die ik krijg als ik op het plaatje klik, de snelkoppeling is toegewezen aan dit plaatje.
De filmpjes zijn afkomstig van You Tube.
Ik werk met Windows 7 Home editie.
Excel is uit de Office suite 10
Ondertussen heb ik toch iets vreemds bemerkt.
Op D heb ik ook foto's staan, als ik nu in Excel op een nieuw werkblad zo een foto importeer en daarna iets kleiner maak en dan een snelkoppeling naar die foto maak en hierop dubbelklik dan wordt de foto normaal getoond.
Geen waarschuwingsschermpje!
Voor mij vreemd maar waar.
Kunt u enig licht laten schijnen op dit voor mij vreemde verschijnsel?
Vast bedankt voor uw hulp.
Prettige avond verder.
Belinda

Ik krijg de waarschuwing ook en ik heb van alles geprobeerd om hem niet meer te krijgen maar dat lukt niet.

Groeten Marcel

Goedemorgen,

Gedeelde smart is halve smart, maar begrijpen doe ik het niet.
Via Google gezocht en het blijkt dat dit probleem bij vele bekend is.
Er worden verschillende "oplossingen" gegeven met o.a. macro's maar ook deze oplossingen werken niet naar behoren.
Ook de "oplossing" die Microsoft zelf geeft met een aanpassing van het register werkt niet! toch vreemd dat Microsoft hier geen normale oplossing voor heeft.
Misschien komt er nog wel een update waarin ze dit verbeteren (denk wel van niet)
Het meest vreemde vind ik nog dat het waarschuwingsschermpje niet verschijnt als ik in een nieuw werkblad een foto zet, deze verklein en dan aan deze afbeelding een snelkoppeling maak naar de originele foto.
Het probleempje is niet onoverkomelijk alleen erg irritant.
Misschien zijn er nog andere mensen die hiermee te maken hebben en er een oplossing voor weten.
Zal dus mijn vraag nog even open laten staan.
In ieder geval bedankt voor de tijd die u er aan gegeven heeft.
Prettig weekend en misschien tot horens.
MVG
Belinda

Als ik nog tegen een oorzaak of oplossing aanloop laat ik het je weten.

Groeten Marcel

In XL-2007 is dit wel uit te zetten. Volgens mij is dit een instelling per bestand dus niet heel erg risicovol. Klik op de Windowsknop kies opties voor excel en ga naar vertrouwenscentrum. Klik op Instellingen voor het vertrouwenscentrum en klik vervolgens op privacyopties. Onder de knop documentcontrole kan je diverse vlaggetjes uitzetten. Als testje heb ik even alles uitgezet en kan gewoon een afbeelding met hyperlink openen zonder melding. Het is even een snel probeersel dus zelf wel even kijken of dit veilig is. Het staat niet voor niets onder het vertrouwenscentrum;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan