Hyperlink weigert na opslaan document

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonAxel

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2008
Mijn probleem is het volgende:

In Word 2002 maak ik hyperlinks naar verschillende jpg-files in een map op mijn pc. Als ik het word document opsla werken de hyperlinks niet meer. Als ik daarna een link kopieer en plak werkt ze weer maar na kiezen van Bestand\Opslaan doen ze niets meer dus kennelijk gaat er bij opslaan wat fout.
Dit geldt niet voor hyperlinks naar webpagina's, die blijven gewoon werken.
Ik maak de hyperlinks via Invoegen\Hyperlink.... en daarna de file selecteren.

Kan iemand verklaren hoe dit kan?

Plaats je bestand eens hier. Praat makkelijker.

@ snb
Hier een bestand met de hyperlinks. Is niet veel anders dan het originele bestand, alleen staan daar tussen de links stukken tekst.
Problemen zoals beschreven doen zich hier precies zo voor.

Bijlagen

Ik kan het verschijnsel niet reproduceren.
Misschien helpt het als je de hyperlink selecteert en op F9 (update/refresh) drukt.

Heeft dus kennelijk toch iets met mijn instellingen in Word te maken denk ik.
Na F9 werken de links inderdaad weer maar na 'Opslaan' weer niet meer.

Ik heb in Word 2003 ook geen problemen; kan het probleem dus ook niet reproduceren. Je zou eens een Installatieherstel kunnen draaien.

Michel

Ik heb 'Herstellen' uitgevoerd voor Word en het ook volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft zoals het was.
Zijn er nog verdere suggesties?

Soortgelijk iets hadden sommige gebruikers bij mij. Hyperlinks werkten voor de een wel, als een ander het document opende werkte het voor die persoon weer niet.
Uiteindelijk bleek er een critical patch te zijn voor Word 2002 die dit heeft opgelost.

Nu is ' soortgelijk iets' niet gelijk met ' hetzelfde' . :rolleyes:
Heb je al een een check voor Office updates gedaan? Of bij Microsoft gekeken naar een al dan niet critical update?

Bij Microsoft gezocht maar geen oplossingen gevonden. Voorlopig probleem omzeild door geen hyperlinks meer te gebruiken maar het is niet opgelost.
Bedankt voor de suggesties tot nu toe.
Ton

Bij Microsoft heb ik toch een aantal patches en servicepack voor Word2002 gevonden maar na installeren was er niets veranderd.
De link van DichteMist gaat over Word2003 maar halverwege de pagina staat:

Method 1: Disable the "Update Links on Save" option
1 On the Tools menu, click Options.
2 On the General tab, click Web Options.
3 On the Files tab, click to clear the Update Links on Save check box, and then click OK.

Dat uitgevoerd en het probleem is weg. Ik weet niet wat er verder voor gevolgen zijn door dit uit te schakelen maar mijn probleem is opgelost.

Bedankt voor jullie hulp!

Fijn om te horen. :thumb:

slecht van mijzelf trouwens dat ik de versies door elkaar haal. (het is wel zo dat we beiden hebben gedraaid toendertijd maar toch..)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan