hyperlink werkt niet na uploaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

taraluca

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2010
Hallo ik heb het volgende probleem
Ik heb een pagina aangemaakt met een diverse links naar andere pagina's ,als ik via dreamweaver ze bekijk (voorvertoning in browser) werkt alles prima ,maar na het uploaden werkt 1 link niet ,wat gaat er hier mis.
bvd :(:(

Bekijk je website, en hang met de muis boven de link(s). Je zult dan in de statusbalk (dus in de 'onderrand' van je browser) zien welke website er gelinkt is. Vraag je dan af of die link inderdaad correct is (zou bijv. kunnen verwijzen naar een website die alleen vanaf je lokale netwerk bereikbaar is, kan verwijzen naar een bestand op je lokale computer ipv. een Internet-website etc.)

Meld anders hier eens terug waar die 'kapotte' link naar verwijst (zie boven), dan kunnen we misschien beoordelen waarom die link niet goed is. Meestal is het mogelijk om op zo'n link te rechtsklikken en de gekoppelde lokatie te kopiëren op het klembord, zodat je het hier op het forum in je volgende posting weer kunt plakken:
Firefox: Rechtsklikken op link -> Koppelingslocatie kopiëren
Internet Explorer: Rechtsklikken op link -> Snelkoppeling kopiëren

Het kan zeker geen kwaad om er ook bij te vermelden wat het klikken op die link bij jou 'oplevert' (zie posting van hoogteijling/Marcel).

Succes,

Tijs.

@topic-starter: Melding lijkt duidelijk, dus waarom check je niet zelf of het bestand (of bijbehorende map) echt aanwezig is op je webserver danwel dat de map/het bestand teveel beveiligd is zodat website-bezoekers er niet bij kunnen?
Ook kan het zijn (zeker op Windows webservers) dat het pad te lang is, maar dat had je (eigenlijk) al moeten merken op het moment dat je je website uploadde naar de webserver.

/namibie/Fotos namibie/foto albums namibie/namibia - zuidafrika 2010/album/index.html

Met de weinige informatie die we hier krijgen van je schiet het niet op(!)

Tijs.

Hoi taraluca,
Dit is de lange link:
HTML:
http://www.travelsitejohnenhannie.nl/namibie/Fotos namibie/foto albums namibie/namibia - zuidafrika 2010/album/index.html
En hier de snelle diagnose! :D
Met even ronddansen vanaf de homepage van je site kom je er vervolgens gauw achter.
Als je hovert over het menu bij de link "Namibie & Kgalagadi NP", zie je in de statusregel onderaan dat de link gaat naar:
HTML:
http://www.travelsitejohnenhannie.nl/Namibie/startpagina Namibie.html
De map is niet "namibie" maar "Namibie" met een hoofdletter!
Lokaal op een Windows-machine maakt dat niet uit (die kent het verschil tussen hoofd- en kleine letters niet :eek: ), maar wel op een server.
Het handigste is:
  • alle mappen en bestanden altijd een naam geven in kleine letters;
  • en géén spaties in de bestandsnamen (gebruik het streepje - of onderstreepje _ om woorden van elkaar te scheiden);
  • en ook géén & tekens (die moeten eigenlijk als & geschreven worden voor een geldige URL-code).
Zo kan het nooit mis gaan. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: waanzinnig mooie foto's, nu ik de pagina kan zien!

Laatst bewerkt:
hartelijkdank

css hunter
Nog hartelijk dank voor ,voor je hulp ,mijn probleem is opgelost.

taraluca:thumb:

[:confused: modus aan]
Css hunter heeft als oorzaak aangegeven wat ik al als mogelijke oorzaak aangaf eerder (namelijk verkeerde bestands-/mapnaam aangegeven in je website).
Het is dus volledig terecht dat ik niet wordt bedankt??
[:confused: modus uit]

Tijs.

[;) modus aan]
Natuurlijk, ook bedankt Tijs / dnties! :)
De kern van de oplossing was inderdaad allang door jou geraakt. En één keer moet de eerste keer zijn, dat je tegen het "Wist u datje?" oploopt dat ook hoofd- en kleine letters op een server verschillende bestandsnamen geven.
Daarna hoef je je nooit meer op de kop te krabben hoe het nou in vredesnaam kan dat iets het op een Windows-machine lokaal wel doet, en na uploaden opeens niet meer.
[;) modus uit]

@csshunter: Laat voorop staan dat ik niets wilde afdoen aan je oplossing. Je instructie over hoofd- en kleine letters zal de topic starter prima duidelijk gemaakt hebben dat daar extra op gelet moet worden op Linux webservers. Dus nogmaals: Jouw 'diagnose-posting' is prima en dat je daarvoor wordt bedankt is helemaal terecht en verdiend.

Waar ik me aan stoor is dat we (hoogteijling en ik) de informatie zo'n beetje letterlijk uit taraluca hebben moeten trékken, daarmee eindelijk gerícht een paar mogelijke oorzaken van zijn probleem kunnen noemen en dan 'oversprongen' worden als het op dank-je-wel aankomt.

Ik rekende op een reaktie van taraluca waarin die zich realiseert dat een dank-je-wel gericht hoort te zijn aan álle posters in een discussiedraad die zinvolle vragen of opmerkingen hadden.

Bedankt voor je reactie. :thumb:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan