• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raisa

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2003
Wanneer er zich in een excel(cel) een hyperlink bevindt, hoe kan ik deze dan weergevens zonder dat bij iedere hyperlink handmatig te moeten doen (vie hyperlink,hyperlink kopieren,plakken)?

M.A.W:
Bestaat er, om (de verwijzing in) een hyperlink weer te geven een bepaalde functie?

Voorbeeld: In cel A1 staat de hyperlink PIET deze verwijst naar piet@email.be. Al je met je muis over deze hyperlinkgaat zie je ook mailto:piet@email.be in een geel blokje.
Ik wil nu in cel A2 het emailadres weergeven. Hoe doe ik dat, bijvoorbeeld met een functie (ala =link(a1)), zonder dat bij iedere hyperlink handmatig te hoeven doen.

door de volgende functie te gebruiken:

=HYPERLINK("mailto:"&D4;"Piet")

waarbij in cel d4 het geldige emailadres staat.

Doe dat met de volgende macro:

Sub extracthyperlink()
Dim myCell As Range
For Each myCell In Selection
If myCell.Hyperlinks.Count > 0 Then
myCell.Offset(0, 1).Value = myCell.Hyperlinks(1).Address
End If
Next myCell
End Sub

Groetjes,
Bennie

Dank voor je input, maar dit is volgens mij een functie om een hyperlink te maken. Ik wil er juist een uit elkaar trekken.
Dus als ik in een cel een hyperlink heb dan wil ik in twee andere cellen de naam en het emailadres zien te krijgen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan