• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

verkammanM

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2016
Hallo,

Ik ben bezig met voorrraad beheer en heb een datatbase van artikelen gemaakt ( werkblad 1) met daar in per rij ook een hyperlink naar een bestand met de werkomschrijving ( is ook een excel bestand)

Ik heb een apart werkblad2 gemaakt waar ze in ééñ veld een artikelnummer in kunnen voeren en dan worden andere velden door middel van verticaal zoeken ingevuld met gevgevens uit werkblad 1

Nu wil ik nog een macro maken zodat de ook de hyperlink van dit artikel uit werkblad 1 kunnen openen. Het lukt mij echter niet.

is er iemand die kan helpen.

mvg

marien

Begin eens met het plaatsen van een representatief voorbeeldbestandje, zodat de helpers hier niet hoeven te gokken wat je wilt.

De volgende formule maakt er een hyperlink van.
Code:
=HYPERLINK(VERT.ZOEKEN($A$9;voorraad!$A:$N;10);"Werk beschrijving")

hierbij staat in het eerste gedeelte het de hyperlink die wordt opgezocht met verticaal zoeken. In het 2e gedeelte staat vervolgens de tekst waaraan de hyperlink wordt toegekend.

niet helemaal goed

het gaat gedeelte lijk goed, maar dat komt ook door mijn vraag stelling.

met de regel die je hebt aan gegeven kan ik inderdaad op de juiste pagina de juiste hyperlink krijgen.

nu wil ik die hyperlink met een macro openen, maar in macro neemt hij de naam op van het bepaalde bestand, op het moment dat ik een ander artikel invul komt er wel de andere en juiste Hyperlink maar de macro houdt de tekst vans van het eerts bestand

in het bestand kan je in het gele veld even testen met artikel 9999 en 12345

Bijlagen

Sorry voor de late reactie ik heb niet gemerkt dat er nog een extra vraag was.

Ik kon niet werken met jou voorbeeldbestand, omdat de hyperlinks bij mij natuurlijk niet werken daarom heb ik zelf even een voorbeeldbestand gemaakt. Op deze manier werkt de macro bij mij wel.
Bekijk bijlage Voorbeeld verkammanM.xlsm

De volgende vba regel is geschreven.
Code:
[COLOR="#FF0000"]Range("D3")[/COLOR].Hyperlinks(1).Follow NewWindow:=False, AddHistory:=True
Hierbij verwijst het rode gedeelte naar de cel waar de hyperlink uit de vorige reactie staat. Vervolgens wordt deze hyperlink geopend.

Bedankt

Ik heb er even wat mee zitten spelen en het werkt zo als ik wil.

Super bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan