• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Met de formule =HYPERLINK(path+bestandsnaam,weergave naam) kan ik normaal een aantal PDF-bestanden die in een Excel-bestand staan opgesomt, snel openen op mijn computer. Maar daar is iets raars aan de hand.

In Windows Verkenner heb ik ingesteld dat een PDF steeds moet geopend worden met de gratis Adobe Acrobat reader. Dubbelklik in Verkenner en het bestand opent zich altijd.

Via de formule hierboven gaat die altijd proberen openen met het betalende Adobe Acrobat. Die staat op al mijn PC's omdat ik inderdaad een betalende Adobe account heb voor Photoshop, enz...
Maar enkel als die Adobe account geactiveerd is op dat toestel (je kan twee toestellen terzelfdertijd activeren en ik gebruik die account op meer dan 2 PC's) lukt dit.
Indien niet geactiveerd opent het bestand zich 1 seconde in Acrobat om zich dan meteen te sluiten.

Vraag is: kan je forceren dat PDF zich altijd opent via Acrobat Reader. Ook via de formule in Excel?
Acrobat dïnstalleren is geen optie, want soms nodig op die PC en dan moet ik op voorhand Adobe gaan activeren op dat toestel.

Als het er om gaat om PDF's alleen te lezen, stel dan je favoriete browse (Edge, Chrome, Firefox etc.) in als programma om PDF's te openen.

Laatst bewerkt:
Hey Ed, even geprobeerd.

Zelfde probleem. Via Verkenner opent die mooi dan via Edge of Chrome. Via de formule =HYPERLINK blijft die Adobe Acrobat aanspreken die niet actief is op dit toestel en dus meteen wordt afgebroken.

Dank Ed, ik lees er in dat dit inderdaad een (veel?) voorkomend probleem is dat heel veel moeite en kennis vereist om het op te lossen.
Ik probeer er dan maar met te leven. Moet lukken :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan