• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlinken in Exel geven spontaan een foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

OpaMisterC

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Berichten
50
Het is vandaag vrijdag de 13e dus er moest iets fout gaan.

Microsoft office 2010 Excel.

Geen idee hoe het veroorzaakt is maar sinds vandaag vrijdag de 13e geven al mijn hyperlinks is mijn Excel overzicht een foutmelding.
Ik heb in de loop van de jaren een groot overzicht gemaakt met zeker wel 40 tabbladen.

Op blad een heb ik een menu gemaakt die dmv hyperlinks gaat naar het gekozen blad.
Het zijn dus hyperlinks die naar een tab gaan in het huidige document. Ook waren er met hyperlinks pdf documenten te openen over het onderwerp.

Vandaag heb ik bij het aanklikken van een hyperlink spontaan de foutmelding:

"Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen.
Neem contact op met de systeembeheerder"


Ook bij een test gemaakt in Word krijg ik deze melding. Alle overige hyperkinken buiten Office om werken wel.

Wie kan en wil mij adviseren hoe ik dit probleem op kan lossen.

Bij voorbaat dank met vriendelijke groet
Johan alias OpaMisterC
 
Graag een voorbeeldbestandje. En is dit op je werk of thuis? Anders idd naar de systeembeheerder...
 
Kijk eens even onder Officeknop > Opties voor Excel en ga naar de instellingen van het vertrouwenscentrum > Protected View wat daar aangevinkt staat. Kunt ook een map/folder toevoegen aan vertrouwde locaties.
 
Antwoord aan mvdvlist : Dit is gewoon thuis en ik ben administrator van de pc

Antwoord en vervolgvraag aan Senso:

Bekijk bijlage 352597

Bekijk bijlage 352598

Ben ik hier op de goede weg ? In de laatste afbeelding staat niets aangevinkt!
Trouwens de linken in deze schermen geven dezelfde foutmelding.
 
De bijlagen zijn ongeldig. Screenshot kun je uploaden via de editor > Geavanceerd en met de paperclip.
 
Nieuwe poging nieuwe kansen
 

Bijlagen

  • 2020 20 11 13 Excel vertrouwenscentrum 01.jpg
    2020 20 11 13 Excel vertrouwenscentrum 01.jpg
    50,2 KB · Weergaven: 56
  • 2020 20 11 13 Excel vertrouwenscentrum _002.jpg
    2020 20 11 13 Excel vertrouwenscentrum _002.jpg
    72,1 KB · Weergaven: 55
Mijn versie van Excel (2007) toont een heel ander menu helaas.
Voeg eens de map waar jouw bestanden staan toe aan > Vertrouwde locaties
Dus dan komt er een regel te staan met het adres/pad/path > voorbeeld
C:\Map1\Map2\

Protected View = Beveiligde weergave
 
Laatst bewerkt:
Nieuw verwijzing aangemaakt
 

Bijlagen

  • 2020 20 11 13 Excel vertrouwenscentrum _003.jpg
    2020 20 11 13 Excel vertrouwenscentrum _003.jpg
    67,6 KB · Weergaven: 50
Heeft het geholpen? Nee? Denk dan toch dat het binnen het document ligt en daar kom je zonder voorbeeldbestand niet achter. Je hebt toch niet de bestandsnaam en/of locatie van het bestand gewijzigd, dat kan ook de oorzaak zijn.
 
Laatst bewerkt:
Voorlopig het probleem opgelost door systeemherstel.
Eergisteren werkte het nog goed dus het systeem teruggezet naar 11 november. Alle linken in Excel en word werken weer.

Dus lijkt mij het probleem veroorzaakt door prg's die ik verwijderde met Revo Uninstaller.
Na het verwijderen heb je de opties verwijderen achtergebleven bestanden. Daar zal dan iets teveel aangevinkt zijn?
Zal t.z.t. de toen verwijderde prg's per stuk verwijderen en kijken waar het schip weer vastloopt.

Voorlopig even bedankt voor uw hulp en advies. Heb toch weer dingen bijgeleerd.
Groet Johan alias OpaMisterC
 
Stond er geen naam bij die systeemherstelpunten? Dan kun je wellicht nog iets herleiden. Kan ook zijn dat een Windows Update de oorzaak is.
 
Het herstelpunt van 11-11-20 had ik toevallig zelf gemaakt. Geluk bij een ongeluk.
Kreeg vanmiddag nog de melding dat ik Microsoft Net Core 3.1 miste. Gedownload en ook weer een W10 update die na de 11e binnenkwam.
Daarna meteen door met de Window 10 update 20H2. Nu ben ik weer helemaal bij en de linken werken nog.
Morgen een nieuwe dag, voor vandaag nu aan de koffie en fijne voortzetting van het weekeind
 
19 november 2020. Alles werkt weer goed. 17 november update naar W10 V20H2.
Helaas lukt het me niet de foutmelding van Microsoft Net Core 3.1 kwijt te raken ondanks de installatie daarvan en al eerdere systeemherstel.
Maar dit onderwerp hoort niet bij Excel denk dus zal ik dit herplaatsen bij W10
 

Bijlagen

  • PowerLauncher.jpg
    PowerLauncher.jpg
    8,7 KB · Weergaven: 44
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan