• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlinken verspringen naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceetjen

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2012
Hallo iedereen,

Ik heb een excel-formulier gemaakt die alle films die op mijn computer staan weergeven. In kolom 1 staan de titels, in rij 2 de jaartallen, in rij 3 de acteurs enz...
Het is vrij uitgebreid, want ik maak van alle gegevens een extra tabblad. Staat er bijvoorbeeld de film 'Batman' tussen, heb ik een hyperlink op de cel van 'Batman' naar het tabblad 'Batman', een hyperlink op de cel waar 'Christian Bale' staat naar het tabblad 'Christian Bale'... Er kruipt veel werk en tijd in, maar ik heb het ervoor over.

Wat ik echter nogal onaangenaam vind, is het feit dat om een reden die ik nogal niet goed begrijp, de hyperlinks voortdurend verspringen. Als ik een film toe wil voegen, zoals bijvoorbeeld 'Sleepover' (2004) na 'Sherlock Holmes -A Game Of Shadows' (2011) en voor 'Snow White and the Huntsman' (2012) veranderen de jaartallen van heel wat films vanaf 'Snow White and the Huntsman'. Als ik dan op de hyperlink klik van 2012, leidt die naar bijvoorbeeld het tabblad van 2005. Ook zo met de acteurs.
Dit gebeurt niet enkel als ik een nieuwe film invoeg, maar ook (ik heb nog niet bij alle filmtitels een hyperlink kunnen toevoegen) als ik diezelfde Snow White and the Huntsman link aan het tabblad Snow White a/t H.

Dit is erg vervelend, want telkens ik mijn lijst verder wil afwerken, moet ik eerst heel wat tijd spenderen aan het controleren en verbeteren van de hyperlinks.
Hopelijk is mijn uitleg niet te warrig en weet iemand hoe ik dit kan verhelpen!

Alvast heel erg bedankt.

(Ik heb gekeken en maar 1 (opgeloste) vraag gevonden die op de mijne lijkt, maar daar ging het over de cellen in die tabbladen, maar als er reeds een vraag bestaat die hetzelfde behandelt als de mijne, dan heb ik dat echt niet gezien en spijt me dat ten zeerste!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan