• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlinkproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

meuleman

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2010
Heb een bestand met 2 werkbladen. (zie bijgevoegd bestand hyperlink.xlsx)
Het eerste werkblad (inhoud) bevat alle namen die zich op het tweede werkblad (verkorte lijst) in cellen E1 tot P1
Wanneer er op het werkblad (verkorte lijst) een nieuwe naam (vb naam 3b) wordt ingevoegd en er wordt een lijn ingevoegd op werkblad (inhoud) om naam 3b tussen te voegen, dan zijn alle hyperlinks vanaf lijn 5 op het werkblad inhoud foutief.
Kent iemand hier een oplossing voor aan de hand van een formule of wat dan ook ?

Bijlagen

Rmuisknop op tab inhoud => programmacode weergeven.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
On Error Resume Next
If Not Intersect(Target, Range("A:A")) Is Nothing Then
With Sheets("verkorte lijst").Range("1:1").SpecialCells(2)
Set link = .Find(Target.Value)
End With
Application.Goto (link)
End If
End Sub

Niels

Verwijder de hyperlinks in kolom A, maak daar normale tekst van.
Klik met de rechtermuisknop onder op de tabnaam (inhoud)
kies optie programmacode weergeven en plak de tekst daar neer die in het grijze vlak van mijn vorige post staat.

klik nu 2x op tabblad inhoud op een cel waarin een naam staat.

Niels

Op de computer van het werk, kan deze code niet uitgevoerd worden en wij kunnen hier ook geen installaties op uitvoeren.
Bestaat er een andere oplossing ?

Het werkt op je werk niet omdat de macro daar waarschijnlijk niet ingeseschakeld zijn.
Als je deze niet in kunt schakelen zou je een verwijzing naar de cellen kunnen maken zie voorbeeld,
Als je nu op 1 van de namen gaat staan en ctrl + [ druk ga je naar die cel.

Bekijk bijlage Hyperlink(1).xlsx

Niels

Laatst bewerkt:
Beste Niels,

1. Hoe maak je de verwijzing naar de cellen
2. Hoe druk je Xctrl + [ (Ik zie een Ctrl knop staan maar geen Xctrl knop.

sorry last van dikke vingers de x hoort er niet bij, het is gewoon ctrl.
de verwijzing maak je gewoon door = in te typen en dan de cel waar je naar toe wilt aan te klikken.

Niels

In het bestandje staat op het tabblad "inhoud" en in cel a1 de formule "='Verkorte lijst'!E1"
Wanneer ik me nu op deze cel A1 plaats en ctrl + (altGr ^¨[) typ krijg ik in cel a1 het teken [ te zien en niks meer.

Ik weet niet wat (altGr ^¨[) is.
toets gewoon ctrl + [ (de toets naast de P)

Niels

Met altGr ^¨[ bedoel ik de toets ALT GR + de toets naast de P om aan het teken [ te geraken.
Wanneer ik in bijgevoegd bestand ctrl + de toets naast de p indruk gebeurt er niks

Bijlagen

verwijder de hyperlinks.
Ga in cel A1 staan (of A2, of A3 enz... als er maar een verwijzing instaat)
houdt ctrl in
druk op [

Niels

Sorry Niels, ben misschien niet de slimste, maar het lukt gewoon niet.
Er staan volgens mij geen hyperlinks meer in het dokument en zoals je kan zien staan er wel verwijzingen in cel A1 t.e.m. A12
Wanneer ik ctrl toets in blijf drukken en de [ toets (= de toets naast de P zoals jij zegt) dan gebeurt er bij mij doodgewoon niks.

Niels
Zal dit onderwerp maar afsluiten, want ik begrijp er niks meer van.
Volgens mij werken in mijn geval deze sneltoetsen niet en bovendien zie ik zelfs geen hyperlincks staan in het bestand.
Denk dat dit onderwerp ver boven mijn mogelijkheden ligt.
Toch bedankt.

Zo snel geven we niet op.
Eerst even controleren of de sneltoetsen echt niet werken.
Maak een nieuw bestand.
Typ in A1 =D1
selecteer A1
druk ctrl + [

wat gebeurt er nu?

Niels

Welk teken krijg je als je alleen op de toets naast de P drukt?
is dit dan wel [ of een ander teken?

Niels

Neen, het is het ^ teken.
Vandaar dat ik om het [ te bekomen ALt GR + ^ dien in te tikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan