• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlinks automatisch genereren...

Status
Niet open voor verdere reacties.

mk0111

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
hallo,

voor mijn werk houd ik een excelsheet met gebeurtenissen bij. Deze gebeurtenissen staan allen op externe pagina's.

Deze externe pagina;s kan ik weer bereiken middels een URL. Deze URL's beginnen allemaal met dezelfde tekst. Alleen de laatste 10 cijfers veranderen altijd.

Is er een mogelijkheid dat ik alleen het 10 cijferige nummer invul en dat ik automatisch een link naar de juiste pagina met de gebeurtenis krijg?

Bijvoorbeeld de URL begint altijd met
c:/webform/reg/gebeurtenis/reg=

Als ik dan 0123456789 invul, zou de link automatisch deze worden:
c:/webform/reg/gebeurtenis/reg=0123456789

Ik heb helaas geen kaas van VB of programmeren gegeten.

Alvast bedankt voor de reacties

Code:
Sub tst()
    ThisWorkbook.FollowHyperlink "c:\webform\reg\gebeurtenis\reg=" & [A1] & ".xls"
End Sub
Met in A1 het nummer

En hoe moet ik die code gebruiken?
(Voel me nu best onwetend :))

Dat is afhankelijk van de opbouw van jouw werkblad, en hoe je het zelf wil. Je kan werken met een validatielijst of combobox waarin je het nr selecteerd en adhv deze actie automatisch de macro starten, of je kan het nummer in een cel plaatsen en via een knop de macro starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan