• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlinks doen moeilijk en wijzen naar 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.666
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Zie voorbeeld blad 2021 werkt goed. Over en weer.
Wat ik nu wil is blad 2021 kopiëren naar een tweede blad en dat wordt 2022. De datum aanpassen en klaar is kees. Dat denk je dan maar de hyperlinks gaan moeilijk doen. In beide bladen werken I1 tot I12 goed maar als ik dan terug wil in 2022 naar I1 via bijvoorbeeld de link FEB ga ik naar blad 2021 en dat is fout. Hoe zet ik een blad over zonder die problemen?
Bekijk bijlage Excel Kalender 2021 - kopie.xlsx
edit:
Er zit niets anders op dan in kolom A van blad 2022 JAN t/m DEC handmatig aan te passen. Voor kolom A > RMK > Hyperlink bewerken > Celverwijzing > '2022' > OK
 
Laatst bewerkt:
De hyperlink die je gebruikt is om naar een bepaalde plaats in het document te springen.
Dus daar staat uiteraard de naam van het blad bij.
Het is geen formule dus er veranderd niks automatisch mee.

Zonder de hyperlinks kan je er een simpel stukje VBA voor gebruiken in ThisWorkbook:
Code:
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 9 And Target.Count = 1 And Target.Value <> "" Then
        Application.Goto Range("A" & Application.Match(Target, Range("A:A"), 0))
    End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Ja, tegenwoordig denk je dat alles automatisch gaat.:eek:
Bedankt voor de uitleg.
 
Of

Code:
Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)
    If Target.Range.Column = 9 Then Target.SubAddress = "Sheet1!P5"
End Sub
 
Het kan ook met een formule, geen VBA nodig. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Excel Kalender 2021 - kopie.xlsx
    48,5 KB · Weergaven: 11
@JK
Probleem ligt daar niet. Je maakt een kopie van blad 2021. Dan werken in blad 2022 I1 t/m I12 normaal maar wil je in blad 2022 dan terug naar I1 (links in kolom A bijv FEB) in blad 2022 dan gaat die naar I1 in blad 2021. Dat schiet niet op.
 
Heb je mijn oplossing getest door het tabblad te kopieren?
 
Ik heb het meerdere malen geprobeerd 22:30 maar helaas is niet gelukt. Blijft naar blad 2021 springen. Ga er verder geen tijd meer insteken, want al die uren wordt te veel. Bedankt JKP.:thumb:
 
Je moet wel tabblad 2022 kopieren want daar heb ik de formules op ingevuld, niet op de andere. Dan werkt het ongeacht het jaartal of het tabblad.
 
Lukt niet. Blad gekopieerd en dan krijg je naamconflict en een loop waar je haast niet uitkomt en bij "alles kopiëren" lukt ook niet. Blijft springen naar blad 2021. Excel 2007 H&S.
 
Doet deze het wel?
En als je de (nu matrix formules) omzet naar gewone formules?
 

Bijlagen

  • Excel Kalender 2021 - kopie.xlsx
    27,5 KB · Weergaven: 8
Ik geef het op. Werkt niet. Blijft met naamconflict komen en blijft verwijzen naar blad 2021. Bedankt voor de hulp.
 
Vast een Excel 2007 probleem. Of jij gebruikt niet hetzelfde bestand als ik?
 
Kijk eens in Blad 2022.
Zonder hyperlinks in kolom I, maar met behoud van funktionaliteit.

Bestudeer ook eens de formules in kolom B en C.
Kijk naar het effekt als je dit werkblad kopieert voor bijv. 2023.
 

Bijlagen

  • __Excel Kalender 2021_snb.xlsb
    37,8 KB · Weergaven: 10
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan