• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlinks Excel behouden in pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo allemaal,

Misschien kan iemand mij verder helpen. Ik heb een bestandje net zoals deze link:

http://www.cogniview.com/free-excel-to-pdf-converter

Nu heb ik dit bestandje gedownload, maar die geeft helaas een foutmelding in Excel 2007. Ik gebruik nu pdfcreator, maar die behoud niet de hyperlinks die in mijn Excelbestand staan. Ik weet dat het met Acrobat Pro wel lukt, maar dat is een betaalde en dure optie.

Heeft iemand nog een ideeen hoe ik dit eventueel kan oplossen? Dus dat de hyperlinks behouden blijzen als ik het converteer naar pdf?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Groetjes,

Danielle

Als ik een Excel document met hyperlink opsla als PDF werkt de hyperlink gewoon in de pdf.
Dus in Excel, Bestand, Opslaan als, en dan kiezen voor PDF.
Ik heb Excel 2010 en weet uit m'n hoofd zo niet of dat in Excel 2007 ook zo werkt maar dat kun je zelf makkelijk testen uiteraard.

Laatst bewerkt:
bedank voor je reactie. Welke pdf maker gebruik je dan? Ik heb deze optie niet in Excel 2007. Of moet ik een soort van add in downloaden o.i.d

groetjes,

Daniëlle

Ik gebruik er geen, dat is standaard in Excel maar kennelijk zat dat in Excel 2007 nog niet als je die optie niet hebt.

Ik heb in Excel 2007 de Ofiice-knop (linksboven in de hoek).
Klik daar op, en doe zoals @edmoor eerder berichte (niet getest overigens).

Die knop bedoelde ik inderdaad met "Bestand".
Maar gezien er een download van Microsoft is om bestanden in Office 2007 als PDF op te kunnen slaan denk ik niet dat die optie standaard in Office 2007 aanwezig is.

Bedankt, ik zal het morgen testen. ik kan het bestand wel opslaan als PDF, maar de interne links doen het dan niet. De links naar websites doen het wel, in het pdf bestand.

Groetjes,

Daniëlle

Hallo allemaal,

Ik heb de addin van de link:

http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=9943

geinstaleerd, maar als ik een pdf wil maken krijg ik de volgende melding: "current version of the PDF architect does not support the one click to pdf function. Please activate tour version of de PDF Architect" Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Groetjes,

Danielle

Die melding lijkt eerder te maken te hebben met een PDF printer. Die moet je nu dus niet gebruiken.
Kies je nu wel in Excel voor "Opslaan als"?

Bedankt voor je reactie.

Ja ik ga naar opalaan als (zie screen) en dan kies ik voor pdf. Als ik dat doe dan komt die met deze melding.

Of zal ik iets verkeer doen?

Groetjes,

Danielle

print.jpg

Hallo allemaal,

Als ik naar opslaan als ga en als ik dan pdf selecteer dan geeft du nu aan `de huidige printer is niet beschikbaar`. Ik heb alle pdf creators verwijderd. Dus als ik een Excel wil opslaan als pdf dan verwijst die automatisch door naar een pdf maker? Want dan is het logisch dat ik de hyperlinks ook niet zie.

Of klopt dit niet?

Groetjes,

Danielle

Ik zal naast m'n Office 2010 ook eens Excel 2007 installeren en kijken wat er gebeurd met de addin waarvan ik je de link gaf.
Ik hou je op de hoogte.

Gedaan. En als je naar het plaatje kijkt dat je plaatste zit je denk ik een keuze te laag.
Probeer die daarboven eens.

Waar gaat het dan fout? Ik heb een hyperlink naar een webpagina gemaakt. En een hyperlink naar een blad in het excelbestand. Dit bestand heb ik opgeslagen dmv opslaan als PDF of XPS. Door op publiceren te klikken wordt het bestand opgeslagen. Zie voorbeeldjes. Dat map2 niet te openen is dmv de hyperlink in het PDF-bestand mag duidelijk zijn.

Bijlagen

Inderdaad erg vreemd. Ik ga naar opslaan als PDF of XPS (zie screen).

En dan komt deze pdf eruit. De weblink doet het wel, maar de interne niet. Of zou ik een instelling verkeerd hebben staan?

print 1.jpg
Bekijk bijlage Map7.pdf

Wat verwacht je dat er gebeurd bij een interne link?
Die is er niet meer in de PDF dus daar kan hij ook nooit naar toe springen.

Want met Adobe pro kan dit namelijk wel, dan blijven de interne links behouden op hetzelfde blad.

Maar omdat we geen Adobe pro hebben dacht ik dat er misschien een andere mogelijkheid is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan