Hyperlinks in document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deanna

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2008
kan iemand me helpen met hyperlinks toe te voegen in een document?
Ik heb een document waar ik hyperlinks wil gebruiken om naar de juiste pagina te springen, zonder heel het document door te moeten scrollen.

ik heb dat nu wel gedaan, maar het probleem is dat ik nu telkens mijn control-toets in combinatie moet gebruiken met mijn muis. Kan ik dit nergens instellen, dat ik enkel op mijn muis moet klikken en dan direct door te springen naar de juiste locatie binnen het document?

Ik heb me al suf gezocht, en geraak er maar niet uit. Ik heb ook al geprobeerd om mijn hyperlinks te veranderen in bladwijzers of kruisverwijzingen, maar zo geraak ik er ook maar niet.

Wie kan me helpen?

alvast bedankt !

grtz

Deanna

Zit in writer van openoffice geen ga naar functie om te gebruiken?

Het is logisch dat je de CTRL-toets ingedrukt moet houden. Anders zou je de link nooit kunnen bewerken/verwijderen aangezien van zodra je er op klikt je naar de pagina zou gestuurd worden waar de link naar verwijst en je de link dus nooit zou kunnen selecteren. Het is vanwege die reden dat volgens mij het onmogelijk is wat jij vraagt:)

Maar ik geef de hoop in jou plaats nog niet op. Zelfs met bijvoorbeeld windows zijn er zo overduidelijke 'onmogelijkheden' die tot problemen zouden lijden als het wel mogelijk zou zijn en toch zijn er tooltjes te downloaden die die dingen mogelijk maken. Maar als je die niet vind vrees ik ervoor.

hyperlink

Ik zie niet echt het probleem, bij mij lukt dat.

( ik probeer hier een plaatje te zetten maar dat lukt mij niet dadelijk zo te zien) toch wel : in bijlage
Groetjes
Ivo

Bijlagen

• hyperlink.jpg
    hyperlink.jpg
    37,3 KB · Weergaven: 51
Kan ik dit nergens instellen, dat ik enkel op mijn muis moet klikken en dan direct door te springen naar de juiste locatie binnen het document?

Kijk even onder Extra > Opties > OpenOffice.org > Veiligheid

Klik dan op de knop Opties (rechtsboven)

In het venster dat dan verschijnt zie je als onderste optie:

"Verplicht CTRL-klikken om de hyperlink te openen"
ik denk dat die bij jou nog aan staat ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan