• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlinks in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre01

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2005
Hallo,

Ik heb het volgende probleem.

Ik heb in Excel, 720 regels met hyperlinks geimporteerd.
Echter "ziet" excel deze niet als hyperlinks.

Hij maakt er pas een link van nadat ik heb gedubbelklikt op een cel en dan op enter heb gedrukt.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Hallo Andre,

Wat bedoel je met geimporteerd?

Ik maak Hyperlinks door met rechts te klikken, Hyperlink klikken dan op de map of op de map dubbelklik en op oke.

Gr Justes

Hoi Andre,

Je doet niets fout voor zover ik beoordelen kan. Excel importeert de emailadressen als tekst. Gebeurt bij mij ook als ik een tekstfile importeer.
Wat je wel kunt doen is naar VBA gaan, een module toevoegen die hieronder staat en dan de procedure starten:
Sub Vervang_Tekst_Voor_Emailadres()
Range("A1").Select
Do Until ActiveCell.Value = ""
ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:="mailto:" & ActiveCell.Value & """"
ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
Loop
End Sub

Vanaf cel A1 maakt excel van iedere tekst een hyperlinkvoor een emailadres totdat de eerste lege cel gevonden is. Wanneer het niet om e-mailadressen gaat, maar om url's, dan vervang je "mailto:" door "http:\\"

Succes,

Richard

Ow, het is me al gelukt.

Ik kan alleen de module niet starten in excel zelf. Weet iemand de sneltoetsen ?

Hoi André,

Extra => Macro's => Macro... en daar selecteer je:

Vervang_Tekst_Voor_Emailadres

en je voert het uit.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan