• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlinks kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul1980

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Hallo,

Is het ook mogelijk om hyperlinks door te kopieren in Excel?

Momenteel heb ik iets van 90 werkbladen met kostensoorten erop. Op een overzichtsblad dienen de hyperlinks te komen die naar een selectie van 1 blad verwijzen.
In het overzichtsblad staan alle kostensoorten in rijen en heb ik 20 kolommen met productnummers. Oftewel ik dien 90*20 = 1800 hyperlinks aan te maken.

Dit met de hand invoeren vergt uiteraard nog al wat tijd. Mijn kennis van Excel is beperkt dus als het mogelijk is dan graag duidelijk uitleg.

Alvast bedankt.

Heb je de HYPERLINK functie in Excel al bekeken? Die is makkelijk aan te passen.

Wigi

Heb je de HYPERLINK functie in Excel al bekeken? Die is makkelijk aan te passen.

Wigi

Hallo Wigi,

Ik weet niet precies of wij nu hetzelfde bedoelen, maar momenteel ben ik dus bezig in Excel om (cel voor cel) een cel een hyperlink te geven (ctrl-K). Maar zoals ik zei dien ik 1800 cellen te doen. Handmatig is dit heel veel werk.

Mocht je dit bedoelen met de hyperlink-functie dan doe ik dat dus al. Mocht je iets anders bedoelen dan hoor ik het graag.

Paul1980, Inderdaad 1800 hyperlinks met de hand aanmaken is een flinke klus. Als het voor je werk is, kan je ook zeggen dat je weer een dagje onder de pannen bent...:D
Maar het is uitaard te automatiseren met VBA. Tenminste... Als er op een of andere manier ergens geregistreerd staat welke kostensoort naar welk blad moet verwijzen. Als die info ontbreekt, wordt 't echt hand- en mensenwerk.
Heb je die info wel, dan adviseer ik je om een voorbeeldbestand te plaatsen die zoveel mogelijk de waarheid benaderd.

Groet, Leo

Paul1980, Inderdaad 1800 hyperlinks met de hand aanmaken is een flinke klus. Als het voor je werk is, kan je ook zeggen dat je weer een dagje onder de pannen bent...:D
Maar het is uitaard te automatiseren met VBA. Tenminste... Als er op een of andere manier ergens geregistreerd staat welke kostensoort naar welk blad moet verwijzen. Als die info ontbreekt, wordt 't echt hand- en mensenwerk.
Heb je die info wel, dan adviseer ik je om een voorbeeldbestand te plaatsen die zoveel mogelijk de waarheid benaderd.

Groet, Leo

Een verwijzing is er volgens mij wel, aangezien het kostensoortnummer overeenkomt met de naam van het werkblad. Ik probeerde zojuist een voorbeeld bestand te plaatsen maar het voorbeeldbestand is te groot voor plaatsing. Krijg hem ook niet onder de 100 kb. Dus dat lukt niet. Ik ben bang dat er niks anders opzit dan handmatig aanmaken.

Paul1980, Dus het kostensoortnummer IS de naam van de sheet? Is dat dan dat hele nummer of een deel ervan (anders moet je volgens mij 1800 sheets hebben...)?

Lukt het ook niet om je voorbeeld te zippen? Als helper hebben we over het algemeen genoeg aan een paar regeltjes (en in jouw geval een paar overeenkomstige sheets).

Groet, Leo

P.s. voor 'opgeven' vind ik 't in dit stadium nog een beetje vroeg hoor!;)

Paul 1980 open je bestand ga met je muisaanwijzer onder op een tab van een blad staan , rechtermuisklik > blad verplaatsen of kopieren , uiteraard naar een nieuwe map . Doe dit met 3 a 4 bladen en de helpers hebben een vb van je vraag . Tenzij de info gevoelig is

Groeten ,
Daniël

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan