Hyperlinks maken in photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

meloen82

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Hoi allemaal,

Ik heb hyperlinks gemaakt (in een jpeg afbeelding) in photoshop via imageready. Het lijkt allemaal goed te zijn gegaan maar ik weet alleen niet hoe ik het bestand op moet slaan. Vanuit imageready kan ik 'm alleen als psd-bestand opslaan en als ik terugga naar photoshop zelf en ik sla het bestand op (als jpeg of gif) lijkt het wel of de hyperlinks zijn verdwenen. Hoe moet ik een bestand met hyperlinks opslaan zodat ik deze in frontpage (2002) kan laten werken??

Alle tips zijn welkom!!

Alvast bedankt!!

Groetjes Milou

Een JPG-bestand kan simpelweg geen link bevatten. Het geheel wordt als één afbeelding beschouwd. Als alternatief kan je van de hele JPG een link maken. Je kan ook met een area werken om de aanklikbare zones aan te duiden, maar ik denk dat dat met Frontpage mogelijk is.

mja....

goed, klinkt hard, maar vergeet het antwoord van steve (nofi uiteraard)

je kan terug naar photoshop, maar in imageready werken de ps sneltoetsen ook:
cntrl+shift+alt+s

Dan krijg je de save for web functie. (die in ps wél in het file-menu zit).
Daar kies je (bij optimezed/2up/4up) je plaatje wat er het beste uit ziet bij een zo klein mogelijke bestandsgrootte.

Zodra je save aanklikt zie je dat je opslaat als HTML.
Alles staat netjes in een tabel en dat stuk wat je nodig hebt staat netjes gecomment. Dat plak je (in HTML MODE) in FP.

succes!

t.

Dan gaat het niet meer enkel om een JPG, maar het is natuurlijk wel een goede oplossing.

Vergeet de antwoorden hierboven...
Wat ik altijd doe is opdelen van een afbeelding. Wat je dan doet is het opdelen van één foto in verschillende delen waarna je aan elk deel een andere hyperlink kunt koppelen. Zoek even hier in het vraag-en-antwoordgedeelte dan zul je de oplossing vinden. Ik vond hem tenminste hier..i

Ik wil niet vervelend klinken, maar zoiets had ik reeds voorgesteld:
Geplaatst door Steve
Je kan ook met een area werken om de aanklikbare zones aan te duiden, maar ik denk dat dat met Frontpage mogelijk is.

Geplaatst door meloen82
Hoi allemaal,

Ik heb hyperlinks gemaakt (in een jpeg afbeelding) in photoshop via imageready. Het lijkt allemaal goed te zijn gegaan maar ik weet alleen niet hoe ik het bestand op moet slaan. Vanuit imageready kan ik 'm alleen als psd-bestand opslaan en als ik terugga naar photoshop zelf en ik sla het bestand op (als jpeg of gif) lijkt het wel of de hyperlinks zijn verdwenen. Hoe moet ik een bestand met hyperlinks opslaan zodat ik deze in frontpage (2002) kan laten werken??

Alle tips zijn welkom!!

Alvast bedankt!!

Groetjes Milou

Dat had ik eerst ook maar als je naar bestand gaat en dan op Optimale Opslaan klikt dan doettie het wel als gif of jpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan