hyperlinks naar zelfde map tegelijk wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lollie

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
ik heb een word-document, een soort trefwoordenlijst van 15 pagina's, met allemaal hyperlinks naar bestanden die allemaal in dezelfde map staan. Nu zou ik die map willen verplaatsen. probleem is dan natuurlijk dat die hyperlinks niet meer kloppen. :confused: Bestaat er een mogelijkheid om al die hyperlinks tegelijk te bewerken (ze verwijzen namelijk allemaal naar dezelfde map, en dus moet overal hetzelfde kleine stukje vervangen worden).

groetjes, Lollie

:o

Hai, :D

Als je met documenten in één map werkt moet je de Hyperlinkbasis eigenschap invullen op het tabblad Bestand/Eigenschappen..

Deze zorgt ervoor dat elke Hyperlink daar begint..
Dus hoef je in jou docje alleen nog maar een documentnaam en extensie in te voegen in de hyperlinkaanmaakdialoog..(Doc1.doc..)

Op die manier kun je de volgende keer ook makkelijk migreren door alleen maar de hyperlinkbasis te veranderen..

Jij hebt eigenlijk een macro nodig welke alle macro's omzet naar alleen maar hyperlinks naar de documentnaam en welke de Hyperlinkbasis voor jou vult..

De vraag is echter wat voor hyperlinks zijn het?

Zijn ze enkel naar bestand dus gewoon bestand openen...

Of zijn ze geavanceerd dus naar bladwijzers in documenten/koppen etc...

Dit zal namelijk geen al te simpel stukje code worden..

Vertel? :thumb:

thx voor de uitleg:thumb: , maar ik geraak er toch niet helemaal aan uit. ik heb op het tabblad bestand/eigenschappen die basislocatie hyperlink idd ingevuld, maar wat moet ik er verder mee?

en het zijn hyperlinks naar bladwijzers... (en om eerlijk te zijn, over macro's weet ik ook al niet te veel):eek:

wooehooee! :D het is dan toch goedgekomen. ik denk dat ik toch geen macro zal nodig hebben, met die hyperlinkbasis te wijzigen, wordt alles automatisch gewijzigd.

mijn probleem is opgelost, super!!! :thumb:

thx!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan