hyperlinks openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fliene

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Hoi allemaal!

Hier kom ik weer met een vraag! ;) En waarschijnlijk is het heel makkelijk, maar ik weet het echt niet, heb gisteren ook al van alles gezocht.

Ik ben nu HTML en CSS aan het leren op school. Ik vind dit allemaal heel interessant en zo, maar ik wil nu ook een (portfolio)site maken voor mezelf, ook om een beetje te experimenteren en zo.

Nu weet ik niet helemaal hoe het werkt met hyperlinks. Normaal heb je links een navigatiebalk (of waar dan ook) en rechts komt dan eigenlijk de pagina die je opent om het zo maar te zeggen, maar nou heb ik in mijn hoofd zitten dat dit op 2 manieren kan:
1. Met frames, maar die mogen we op school niet meer gebruiken omdat daar niet meer verder in ontwikkeld wordt.
2. In elke pagina de layout verwerken. Zodat er wel elke keer een helemaal nieuwe pagina opent, maar ik heb zo'n idee dat als ik dat doe, dat de browser elke keer lang moet laden.

Ik hou het hierbij wel graag in HTML en niet met javascript en zo, want dat krijgen we over een paar weken pas.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!

Met alleen HTML is 2. je enige optie. Maak je over de laadtijd maar geen zorgen; de gemiddelde verbinding tegenwoordig is ontzettend snel en HTML neemt vrijwel geen ruimte in, dus je zal het niet eens merken dat stukjes die niet nodig zijn opnieuw geladen worden.

Superbedankt! Zat echt te wachten op dit antwoord.

Maar ik wist niet of dat zo 'mocht' zeg maar.

En als de pagina 'n beetje goed in elkaar zit, dan zie je vaak zelfs niet eens dat hij opnieuw wordt geladen.
Als bijvoorbeeld 'n menu op elke pagina terugkomt, deed je dat vroeger met 'n frame. Nu kun je hetzelfde doen met php of ssi: menu in 'n apart bestand en invoegen op de pagina, hoef je 'n menu (of wat dan ook) maar in één bestand aan te passen en niet op elke pagina.

Oke, heel erg bedankt.

Mochten mensen nog meer opties hebben, alle hulp is welkom.

PHP krijg ik nog niet, dus weet ik ook nog niks vanaf, maar dan ga ik het proberen om gewoon het menu op elke pagina te maken zeg maar. :)

Hahhaa

Ja ik eerlijk gezegd hiervoor wel. Niet voor alles hoor :) maar dit is wel echt iets wat me interesseert en wat ik goed wil kunnen. Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan