hyperlinks verplaatst op kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

jta

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2007
Berichten
6
allo,

ik zou op mijn website het volgende willen doen :
- een kaart ( of foto van uit de lucht) plaatsen van een bepaalde streek
- op die kaart hyperlinks plaatsen ( bv gekleurde cirkeltjes ) en die hyperlinken naar een foto van die plaats.

dat lukt allemaal prima ( ik insert die kaart en plaats er dan die cirkeltjes op ) MAAR :

op het internet staan die cirkeltjes niet meer op dezelfde plaats op die kaart of foto maar zijn ze een beetje verplaatst.

enig idee hoe dat komt en wat daaraan te doen is ?

bedankt op voorhand.

jacques
 
Heb je dit in HTML gedaan met de kaart als background?

Als je kennis hebt van CSS kun je de kaart en je buttons een vaste plek geven door DIV's over elkaar te leggen met z-layer en position: absolute.

Anders is het misschien handiger om een imagemap te maken: als je bijvoorbeeld Imageready hebt zet je de knoppen op je kaart, en geef je aan welke stukjes naar een URL's moeten linken. Imageready maakt dan de bijbehorende code aan.

Een hele andere mogelijkheid is Google Maps. Dan hoef je alleen je markers neer te zetten, de kaart is van Google. Je kan zo'n kaart opnemen in je website via bijvoorbeeld http://www.zeesource.net/maps/home.do
 
bedankt voor info.

ik heb het al geprobeerd met de kaart als background en als gewone afbeelding, maar niet via HTML .

ik ga het in de eerste plaats eens proberen met Google Maps.

jacques
 
allo,

fritzi schreef :

Een hele andere mogelijkheid is Google Maps. Dan hoef je alleen je markers neer te zetten, de kaart is van Google. Je kan zo'n kaart opnemen in je website via bijvoorbeeld http://www.zeesource.net/maps/home.do

Kan je aan die markers dan ook een hyperlink plakken richting foto ( van die plaats). ?

jacques
 
Als je op een marker klikt opent er een venster, daarin kun je een link plaatsen. Je kan het uitproberen door een test-kaart aan te maken, dan zie je snel wat de mogelijkheden zijn.
 
In de Google Map kan je een thumbnail - of tekst - ook doorlinken naar een grote foto.

Als je een imagemap wil maken kun je zoeken naar een freeware programma dat dit kan.
 
Laatst bewerkt:
Google Map : marker met link naar grote foto lukt prima. maar hoe krijg je alleen die kaart ( bv van een streek of gemeente) op je site met de links die nog werken? je kan de kaart wel saven en een link maken op je site naar google earth en naar die kaart maar als die opent krijg je de wereldbol en moet je inzoomen. is openen naar een beperkter gebied onmogelijk ?

jacques
 
Bij het opslaan van de kaart vink je deze optie aan: Use current center and zoom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan